MG3 Hybrid+ s unikátním hybridním systémem a zajímavou cenou přijelo do ČR

MG3 Hybrid+ s unikátním hybridním systémem a zajímavou cenou přijelo do ČR
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • MG3 Hybrid+ je hatchback segmentu B s relativně velkou baterií
  • Po premiéře v Ženevě nyní vstupuje na český trh
  • Cenovka začíná pod hranicí půl milionu korun

MG3 Hybrid+ jsme poprvé viděli v únoru na autosalonu v Ženevě, odkud jsme přinesli statické představení včetně videa. Základní představení tedy naleznete v předchozím článku či ve videu. Nyní se tedy podíváme na pohled hlouběji pod kapotu a do ceníku.

Přichází MG3, první hybrid značky

Nejprve se podívejme blíže na techniku. Ta je zajímavá i z toho pohledu, že stejný základ budou mít všechny budoucí vozy MG s hybridním a dokonce i plug-in hybridním pohonem. Tedy například nové EHS (plug-in hybrid) nebo nové ZS Hybrid. Samozřejmě se, minimálně u EHS, bude lišit spalovací motor, ale princip hybridního systému by měl být shodný.

MG3 Hybrid+ má pod kapotou čtyřválcovou atmosférickou patnáctistovku (která pracuje v Atkinsonově cyklu) o výkonu 75 kW ve spojení se 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie na podporu různých provozních režimů pohonu. Díky tomu dosahuje jízdních výhonů na vrcholu třídy malých hatchbacků s hybridním pohonem, ale současně podporuje mimořádnou provozní flexibilitu za všech podmínek.

MG3 Hybrid+ má sériově-paralelní hybridní systém

Zkrátka se jedná o sériově-paralelní hybridní systém. Ten zahrnuje, kromě spalovacího motoru, generátoru a elektromotoru i třístupňovou planetovou převodovku. Její dva stupně slouží spalovacímu motoru a nahrazují v podstatě 5. a 6. rychlostní stupeň u běžných aut. V nižších rychlostech totiž MG3 Hybrid+ jezdí buď v čistě elektrickém režimu, nebo jako sériový hybrid, kdy spalovací motor pohání pouze generátor a o přímý pohon kol se stará elektromotor. Ve vyšších rychlostech pak je naopak efektivnější, když se o přímý pohon stará spalovací motor a elektromotor mu v případě potřeby pomáhá. Pak jde o paralelní hybridní systém.

Hybridní pohonná jednotka MG3 Hybrid+

Díky tomu tento hybridní systém dosahuje vysoké efektivity a kombinovaná spotřeba dle WLTP je pouhých 4,4 l/100 km, ale v případě potřeby naopak dokáží oba motory spojit síly, takže vůz dosahuje systémového výkonu 143 kW (195 koní), díky čemuž je nejlépe akcelerujícím hybridem v segmentu malých vozů; ke zrychlení z 0 na 100 km/h mu stačí jen 8,0 s. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h – pouhých 5,0 sekundy.

Zmíněné efektivitě, z níž vychází i udávaná spotřeba 4,4 l/100 km, pak napomáhá i vysoká termodynamická účinnost spalovacího motoru, která dosahuje hodnoty až 41 %. Velmi důležitá je i možnost sériového i paralelního režimu, která umožňuje držet spalovací motor co nejdéle v pásmu nejvyšší účinnosti.

Jde tedy o další zajímavý hybrid do kategorie hatchbacků segmentu B a MG jej nazývá jako Hybrid+, protože kromě komplexního hybridního systému, který umožňuje sériový i paralelní režim, má i největší baterii v tomto segmentu. Ta má kapacitu 1,83 kWh, což je hodnota, kterou by MG3 Hybrid+ mohly závidět i mnohé větší vozy s hybridním pohonem.

Nový design a solidní výbava

MG3 je zbrusu novým modelem návrhářského Design studia ve Velké Británii. Díky větším rozměrům nabízí výrazně více místa v kabině; s prostorným zavazadelníkem o objemu 293 litrů se řadí na vrchol hybridních modelů dané třídy. Zcela nové MG3 přichází s řadou volitelných stylistických prvků včetně kol z lehké slitiny, LED světlometů a nové palety barev. Jedním z výrazných prvků je kokpit zahrnující dvojici obrazovek. V kapličce přístrojů je 7palcový digitální displej, zatímco funkce multimédií zprostředkuje 10,25palcový středový displej infotainmentu. Ve standardní výbavě najdeme satelitní navigaci a podporu připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay/Android Auto včetně vestavěné aplikace ISMART lite se špičkovými funkcemi konektivity, vídanými spíše u modelů vyšších tříd.

Na palubě MG3 je samozřejmostí klimatizace, audiosystém se čtveřicí reproduktorů a připojením přes Bluetooth a čtyři USB porty; k bezpečnosti přispívají zadní parkovací senzory a kamera. V nejvyšších výbavových liniích dále najdeme čalounění s prvky ze syntetické kůže, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedadel i volantu nebo 360° kameru. Prioritou MG3 je i bezpečnost, která se zde opírá o nejnovější pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS) a technologii MG Pilot. Její součástí je automatické nouzové brzdění a inteligentní ovládání dálkových světel.

Ceny MG3 Hybrid+

Jak je u značky MG zvykem, ceny jsou nastaveny příznivě vzhledem k tomu, co auta nabízí. Výjimkou není ani MG3 Hybrid+, kde základní výbava Essential vyjde na 489 900 Kč. Prostřední výbava Emotion pak vychází na 529 900 Kč a nejvyšší výbava 569 900 Kč. Prodej vozu MG3 Hybrid+ v Česku již byl spuštěn. Na všechny modely MG ve střední a východní Evropě se vztahuje tovární záruka na 7 let / 150 000 km a balíček záručních služeb 777. Co na MG3 Hybrid+ a jeho ceník říkáte? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze