MG3. Přichází první hot hybrid

Ženevský autosalon 2024
MG3. Přichází první hot hybrid
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • Čínsko-britský výrobce MG přivezl do Ženevy zcela nový hatchback městské velikosti
  • Full hybridní pohon nabízí inspirativnější svezení, než bylo dosud v této třídě zvykem
  • Míří hlavně na Toyotu Yaris Hybrid

Automobilka MG přivezla do Ženevy svůj historicky vůbec první full hybrid a zároveň zcela nový městský model MG3 v jednom. Subkompaktní hatchback míří do třídy, v níž neohroženě vládne Toyota Yaris Hybrid. Proti ní chce nabídnout lepší dynamiku, sofistikovanější techniku a více prostoru i požitku z řízení. Na 4,1metrový městský model jsou to tedy velmi ambiciózní plány a Toyota, která vyrábí hybridy o 27 let déle, určitě nebude snadný soupeř. Ovšem MG si zjevně věří a právě nové MG3 by mělo být gamechangerem, který v Evropě uspěje i mezi zákazníky, kteří zatím nejsou připraveni na čistě bateriový elektromobil.

Tvary, navržené šanghajským studiem, se snaží slučovat čínský i evropský vkus a docela se jim to daří

Hybridní pohon, nazvaný Hybrid Plus, umí fungovat v sériovém i paralelním režimu díky dvěma dostatečně výkonným elektromotorům. Se systémovým výkonem 195 k nabízí nevšední dynamiku, vyjádřenou zrychlením z klidu na 100 km/h za 8 sekund. To na první pohled není oslnivé číslo, ovšem mezi malými hybridy se mu žádný soupeř ani neblíží. Atmosférický čtyřválec 1.5 je nastaven na úsporný Atkinsonův cyklus a s koly je spojen skrz třístupňovou automatickou převodovku. Dva elektromotory s výkony 136 a 61 k spolupracují s trakční baterií o kapacitě 1,83 kWh, umožňující jezdit delší úseky čistě na elektřinu. K dispozici je celkem pět jízdních režimů; čistě elektrický, sériový, sériový s dobíjením, dobíjení za jízdy a paralelní. Díky výkonu elektromotorů lze většinu požadavků na zrychlení nechávat pouze na nich a spalovacímu motoru nechávat většinou roli hospodárného motorgenerátoru. Výsledkem je celková účinnost 41 % a kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km.

Detaily karoserie pozorovateli nenápadně podsouvají myšlenku, že kouká na velice dynamické auto

Podvozek byl navržen s ohledem na evropské požadavky na dynamiku a zároveň komfort. Byly proto ve vysoké míře využity lehké a pevné materiály, pozornost byla upřena také na potlačování hluku. Došlo proto na propracované uložení motoru i úchyty zavěšení kol, stejně jako akusticky pohltivé materiály. Cílem bylo nabídnout míru agility, akustického i jízdního komfortu na úrovni těch nejlepších evropských a hlavně japonských soupeřů.

Ve vyšších výbavových liniích se stará kvalitní koženkové čalounění o vytvoření důstojné atmosféry v anglickém duchu

Interiér staví na kombinaci klasických linií a moderních technologií, takže nabízí zároveň dva displeje a řady konvenčních mechanických tlačítek, která přijdou vhod konzervativnějším řidičům. Ve výbavě nikdy nechybí klimatizace, audio se šesti reproduktory, zadní parkovací senzory s kamerou, navigace, AA/ACP a uživatelské rozhraní MG iSMART. Vyšší linie přihazují koženkové čalounění, bezklíčový přístup, vyhřívání sedadel a volantu, panoramatické kamery a bezpečnostní systémy ADAS s technologií MG Pilot pro udržení v jízdním pruhu. Nechybí samozřejmě ani adaptivní tempomat, varování před kolizí a asistent jízdy v koloně.

Vůbec první full hybrid od MG nabízí kombinaci sériového a paralelního režimu a chce zaujmout nezvykle velkou baterií i vysokým výkonem elektromotorů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze