Mercedes EQS bude u nabíječek platit automaticky

3
Mercedes EQS bude u nabíječek platit automaticky
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Řidič Mercedesu EQS se nebude muset starat o placení
  • Přijede k nabíječce, nabije, odjede, vše ostatní se odehraje automaticky
  • Podobný systém už úspěšně provozuje Tesla

Mercedes-Benz se v oficiální tiskové zprávě pochlubil, že učinil dobíjení pohodlnější pro zákazníky a šetrnější pro přírodu. Především spouští novou službu, která zautomatizuje platby za nabíjení. Stačí připojit konektor nabíječky, vůz se automaticky autorizuje a následné vyúčtování už proběhne zcela automaticky. Žádné zdlouhavé listování mobilní aplikací za větru, deště, žádné obavy, zda je v místě mobilní datové připojení, žádné hledání nabíjecího čipu po kapsách. Inovace se týká nabíjecí sítě Mercedes me Charge, do níž je zapojeno přes půl milionu nabíječek po světě, z toho více než 200 000 od více než 400 různých operátorů v Evropě.

Další novinkou je certifikace Green Charging, která vychází z eurounijního energetického mixu se zhruba 50% podílem obnovitelných zdrojů. Každý uživatel libovolného Mercedesu EQ či plug-in hybridu stejné značky má v síti Mercedes me Charge záruku, že polovina odebrané elektřiny bude pocházet z ekologických prostředků. Ne, není se třeba bát žádné krabičky do zásuvky, filtrující ampéry z různých zdrojů, jakou svého času hromadně kupovali rakouští odpůrci temelínské jaderné elektrárny. Princip je jednodušší. Mercedes se zkrátka zavázal, že každou odebranou kilowatthodinu u nabíječky vykompenzuje odpovídajícím množstvím energie, dodatečně odebraným ze zelených zdrojů.

A nakonec další aktuální téma – dvousměrné dobíjení. Zatímco Evropa se na jeho podporu teprve chystá, v Japonsku už běžně funguje. Tamější standard CHAdeMO (Charge de Move) totiž tuto technologii podporuje, což je nezbytným předpokladem pro zavádění služeb V2G (Vehicle to Grid neboli z vozidla do sítě) a V2H (Vehicle to Home čili z vozidla do domu). To znamená, že zapojený elektromobil může sloužit jako zásobník energie pro fotovoltaiku, případně ke skladování energie, nakoupené v nízkém tarifu, kterou lze následně vrátit zpět do sítě a prodat distributorovi za vysoký tarif. Stejným způsobem lze samozřejmě pokrývat i případné výpadky napájení při blackoutech, které budou při rostoucím nerovnoměrném zatěžování poddimenzované rozvodné sítě v budoucnu zákonitě přibývat.

Související články
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
"Žádné zdlouhavé listování mobilní aplikací za větru, deště, žádné obavy, zda je v místě mobilní datové připojení, žádné hledání nabíjecího čipu po kapsách."

To mě baví jak ti marketéři udělají šmahem z uživatele dutohlava, co při nabíjení vozu stojí venku na větru a dešti, případně dlouhé minuty a minuty hledá čip po všech 89 kapsách co si speciálně pro tuto kratochvíli nechal našít :-) Inu snaha odebrat lidem kontrolu a co nejvíc rozhodovacích pravomocí nad svým konáním je jasná, jen nevím jestli to nevede jen k další degeneraci a absolutní mocí nad cizím životem...
Josef L
Josef L
Je fakt, že naprosté minimum nabíječek je pod střechou. V lijáku strkat konektor do auta je moc prima záležitost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze