Mercedes-Benz Trucks otevřel v Německu nabíjecí hub. Výkonem 300 kW to nekončí

Mercedes-Benz Trucks otevřel v Německu nabíjecí hub. Výkonem 300 kW to nekončí
Fotografie: Mercedes-Benz Trucks
  • Mercedes-Benz Trucks vybudoval demonstrační nabíjecí stanici se šesti přípojkami
  • Je koncipována jako modulární, bude možné navyšovat výkony i počty stojanů
  • Hlavním účelem jsou konzultace se zákazníky a praktické zkoušky

Mercedes-Benz Trucks vybudoval první kapacitní nabíjecí stanici pro nákladní auta ve Wörth am Rhein, kde se vyrábějí plně elektrické modely eActros a eEconic. K dispozici jsou různě výkonné CCS přípojky od 40 do 300 kW, v budoucnu se však počítá s využitím nového standardu MCS. Ten bude možné zpětně aplikovat na stávající stanici, která je modulární a umožňuje upravovat počet nabíjecích míst i jejich výkon podle aktuální potřeby. Nechybějí ani fotovoltaické panely umístěné na stříškách jednotlivých stanovišť. Součástí jsou také bateriová úložiště vyrovnávající zátěžové křivky odběru elektřiny z veřejné sítě a ukládající přebytky z FVE.

Projekt vznikl ve spolupráci se správcem elektrické sítě Netze BW, což je dcera koncernu EnBW. Jeho účelem je nabídnout zájemcům o elektrickou silniční logistiku a služby komplexní balíček. Případně si služby osahat v praxi, protože k dispozici jsou i testovací elektrické kamiony Mercedes-Benz eActros 300/400. Sedlové tahače eActros automobilka aktuálně vyvíjí, měly by být k mání v roce 2024 a nabídnout dojezd až 500 km.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze