Těžké ampéry. Mercedes-Benz zahájil výrobu kamionu eActros

Těžké ampéry. Mercedes-Benz zahájil výrobu kamionu eActros
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes eActros otevírá těžkou elektrickou ofenzivu
  • Následovat budou menší i větší modely
  • Prodej už byl zahájen

V německém závodě Mercedes-Benz Wörth začala 7. října montáž těžkého elektrického náklaďáku eActros. První fáze výroby probíhá společně s konvenčními Actrosy, s nimiž je ten elektrickým maximálně technicky unifikován. Teprve závěrečná montáž vysokonapěťové instalace a součástí elektropohonu je záležitost nového centra Future Truck. Tam se teprve dokončují výrobní linky, aktuálně se tedy spoléhá na vyšší podíl ruční práce. To se ale v budoucnu změní. Po instalaci a oživení elektrického pohonu se kamion vrací na původní linku k dokončovacím pracím a výstupní kontrole.

Mercedes-Benz eActros se představil v roce 2016 jako koncept, o dva roky později začalo testování prototypů a trvá dodnes. Sériová verze se představila letos 30. června a počínaje prvním říjnem ji lze objednávat. Zatím jen ve vybraných evropských zemích (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Španělsko, Francie, Nizozemsko, Belgie, Velká Británie, Dánsko, Norsko a Švédsko), další trhy ale budou následovat. Ve druhé polovině roku 2022 se přidá komunální model eEconic a v roce 2024 vyjede i dálkový tahač eActros LongHaul s dojezdem 500 km.

Zatímco akumulátory dodává čínský CATL, výroby se účastní i celá paleta závodů koncernu Daimler. Nápravy s dvěma integrovanými elektromotory o trvalém výkonu až 330 kW (449 k) a špičkovém 400 kW/544 k plus dvoustupňovou převodovkou kompletuje Kassel, přídavné součásti převodovky Gaggenau. V Mannheimu se v tamějším Kompetenčním centru pro bezemisní mobilitu montují trakční baterie do 105kWh modulů o rozměrech 220 × 75 × 55 cm. Ty jsou následně namontovány do ochranné schránky s veškerým příslušenstvím a rozhraním. Ta podle přání obsahuje tři nebo čtyři moduly (315 nebo 420 kWh). Hotová baterie je otestována a putuje do Wörthu k finální montáži.

Bateriový pohon je zpočátku k mání pro eActrosy do 40 tun celkové hmotnosti, ve dvou i třínápravové konfiguraci. S větší, 420kWh baterií by částečně naložený vůz za optimálních podmínek měl ujet až 400 km a poté se nabíjet konstantním příkonem 160 kW (špičkově až 200 kW). Menší baterie (315 kWh) by se tak měla z 20 na 80 % SoC naplnit za hodinu a kousek. Pro silnější baterii údaj zatím nebyl zveřejněn. Řetězec disponuje dvěma převody oběma směry, nejvyšší rychlost byla omezena na 89 km/h. Díky hlučnosti do 60 dB může eActros jezdit v klidových zónách i v noci. Zároveň jej lze vybavit stejnou paletou pokročilé výbavy jako standardní Actros. V první řadě kamerami, nahrazujícími vnější zrcátka.

Technicky i designově je eActros maximálně sjednocen se svým spalovacím protějškem
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze