Společnost Daimler včera představila nový elektrický koncept nákladního tahače. Firma současně zveřejnila plány na elektrifikaci své řady nákladních vozidel, o čemž informuje electrek.co. Hlavním tématem se pak stal právě elektrický tahač Mercedes-Benz eActros LongHaul. Zatím se jedná o koncept, který k pohonu využije čistě elektrickou energii. Tento nový typ nákladního automobilu má nabídnout při plném nabití baterií dojezd přibližně 500 km a do výroby se má dostat do roku 2024.
V současné době se sice již testuje pár vyrobených prototypů, které využívají některé logistické firmy v Německu, jenže až na základě poznatků získaných z běžného provozu se doladí finální produkční verze. Teprve pak půjde tato elektrická novinka do výroby. V rámci zdokonalení nabídky nás pak do pár let čeká příchod dalšího (a podstatně technologicky vyspělejšího) tahače, kterým je model GenH2. V tomto případě se jedná o nákladní vůz s vodíkovými palivovými články a dojezdem až 1 000 km. Dle slov koncernu se v sériové verzi dočkáme systému palivových článků s výkonem 300 kW, který bude podpořen bateriemi o kapacitě 70 kWh.
Relativně lehká baterie tím pádem umožní vyšší užitečné zatížení a dobíjet se bude při brzdění. Využívat bude také přebytečnou energii z palivových článků. První zákazníci si budou moci vodíkovou novinku vyzkoušet již v roce 2023, protože právě tehdy začne její testovací provoz. Do té doby by se měla rozšířit celosvětová síť vodíkových čerpacích stanic. Stále ale platí, že oba tahače jsou zatím pouhými koncepty – nejsou tak vyloučeny další technické změny, které se ve finální verzi mohou objevit.