Lucid Air se konečně začal vyrábět. Zákazníci si ale ještě chvilku počkají

Lucid Air se konečně začal vyrábět. Zákazníci si ale ještě chvilku počkají
Fotografie: Lucid Group
  • Za účasti médií, politiků a investorů otevřel Lucid brány své továrny
  • Výroba modelu Air v tuto chvíli již běží
  • Chystají se další velké investice

Lucid Air začal po půlročním odkladu sjíždět z výrobní linky v arizonském AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant). A protože šlo o skutečně velkou událost, uspořádala automobilka týden otevřených dveří pro média, investory a držitele rezervací na úvodní limitovanou sérii Air Dream Edition. V době, kdy mohutnému přívalu investičních miliard neodolává ani čím dál větší skupina nejrůznějších podvodníků, neškodí nechat svět, aby se přesvědčil, že tady skutečně vzniká reálná automobilka, chystající se vyrábět opravdová auta. Ostatně Lucid už v červenci vstoupil prostřednictvím SPAC společnosti Churchill Capital Corp. IV na burzu.

Po více než roce cíleného rozruchu zveřejňováním dalších a dalších ohromujících detailů Lucidy Air už konečně vznikají, zákazníci si však ještě minimálně měsíc počkají. První přijdou na řadu kupci zmíněné startovní limitky Dream Edition, pak budou nabíhat obyčejnější verze Grand Touring, Touring a nejdostupnější Pure. Ačkoliv nedávno zveřejněné technické údaje včetně oficiálně certifikovaného dojezdu EPA znějí bombasticky a porážejí Teslu prakticky na všech frontách, Elon Musk zjevně v panice není a dokonce skrz média dal šéfovi Lucidu Peteru Rawlinsonovi několik dobře míněných rad stran další rozvojové strategie.

Společnost Lucid Group uvedla, že má na svůj první model Air už více než 13 000 rezervací, jejichž uspokojení přijde na řadu hned po 520 kusech Dream Edition. Tím plány společnosti samozřejmě nekončí, aktuálně pracuje na rozšíření výrobního areálu v arizonském Casa Grande a přípravě dalšího modelu. Tím by mělo být elektrické SUV Gravity, o němž v tuto chvíli zatím neznáme podrobnosti.

Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 939 × 1 410 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie118 kWh (100 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od5 450 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze