Premiéru Mercedesu-Benz třídy A v Amsterdamu máme za sebou, teď je čas podívat se, co nám to ve Stuttgartu vlastně uvařili. Během prezentace se hodně zdůrazňovalo spojení mezi vozem a řidičem, prý bude toto spojení velmi emotivní. Ke spojení by měl přispět především infotainment MBUX nově ovládaný nejen dotykem, ale i hlasem. Ke spuštění by mělo stačit zvolat „Hey Mercedes“, podobně jako vzýváte Siri ve svém jablíčkovém telefonu.
Nejde o oficiální informaci, ale pokud se malé „Áčko“ učí od svých velkých bratrů, mohlo by umět i česky jako nejvyšší třída S. Mercedes Me nepostrádá základy umělé inteligence a bude se umět učit, co máte rádi. Dvou displejů o velikosti 10,25palce se nemusíte bát dotknout, využít ale můžete i touchpad na středové konzoli nebo dotykové plošky na volantu. Navigace se soustředila na to nejnovější, a proto nyní nabídne také rozšířenou realitu. Samozřejmostí je head-up displej, který má rozměry 24 na 8 centimetrů a obraz se „vznáší“ ve vzdálenosti zhruba 2,5 metrů za kapotou. V horších výbavách si budete muset vystačit pouze s jedním desetipalcovým displejem, anebo downgradovat na 7 palců.
Nová generace | Předchozí generace | |
---|---|---|
Délka [mm] | 4 419 | 4 292 |
Výška [mm] | 1 440 | 1 433 |
Šířka [mm] | 1 796 | 1 780 |
Rozvor [mm] | 2 729 | 2 699 |
Musíme Mercedesu přiznat, že na malý hatchback vypadá vnitřek opravdu parádně. Kvalitní materiály a efektní kruhové výdechy s podsvícením dodávají punc luxusu, volit můžete z bláznivého počtu 64 barev. Díky třícentimetrovému nárůstu rozvoru se uvnitř výrazně zlepšil vnitřní prostor. Pro přední pasažéry přibylo 9 mm prostoru pro ramena, 35 pro lokty a 7 mm pro hlavu. Pasažéři vzadu jsou na tom ještě lépe, pro ramena přibylo 22, pro lokty 36 a pro hlavu 8 mm. Jak jsme již psali v předchozím článku, objem zavazadelníku je nyní 370 litrů, což je zlepšení o 29 litrů. Dobrou zprávou je i zlepšení výhledu ven o 10 procent díky optimalizaci sloupků. Parádně vypadají i masážní sedačky, které si poradí s bolavými zády.
Důkladně si také prohlédněte LED světla, kterým Mercedes říká Multibeam LED. Každé je opatřeno 18 diodami a do rychlosti 70 km/h upravuje světelný tunel v zatáčkách. Při rychlosti pod 40 km/h ještě přidává přisvětlení do zatáček. Světla pracují s navigací a vědí, jak nasvětlit například kruhový objezd, aby nedocházelo k oslnění ostatních řidičů. Světla začínají upravovat svícení 70 metrů před kruhovým objezdem a 40 metrů před klasickou křižovatkou. Do rychlosti 30 km/h vůz také světla tlumí díky systému Adaptive Highbeam Assist Plus.
Samozřejmě jsme se také dočkali balíčku bezpečnostních asistentů, vylepšen byl především adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích. Systémy nyní umí kalkulovat s kruhovými objezdy, křižovatkami i opravami na silnici a podle okolí upravovat rychlost. Nemůže chybět ani systém nouzového brzdění a asistent pro automatickou změnu pruhu.
Dieselové motory dostaly vstřikování močoviny Adblue s vylepšeným turbem i chlazením. Všechny motory jsou čtyřválcové a nabízí výkon od 115 do 225 koní. Všechny motorizace pak můžou být spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na nejsilnější A45 AMG s 400 koňmi a plug-in hybrid si budeme muset počkat. Trošku jsme doufali, že ty nejzajímavější motory přijdou hned v první várce.
Mercedes ale řeší situaci podobně jako BMW a chce, aby se o modelu mluvilo i za pár měsíců s příchodem nových motorů. U BMW a řady 5 to trvalo 3 měsíce, než na trh přišla plug-in hybridní varianta 530e.
Zdroj: tisková zpráva