Vůbec prvním elektromobilem divize Mercedes-AMG se stává vrcholná verze luxusního sedanu EQS. Ta přidává ke komfortu ještě silné elektrické emoce, vyjádřené mnohem silnějším pohonem, sportovněji naladěným podvozkem, výkonnými brzdami a řadou specifických detailů. K mání budou dvě provedení; základní AMG 53 4Matic s výkonem 484 kW (658 k)/950 Nm, zrychlením z klidu na 100 km/h za 3,8 s a nejvyšší rychlostí 220 km/h. Komu by to nestačilo, může připlatit za AMG 53 4Matic+ s plnotučnými 560 kW (761 k) v režimu Race start s funkcí boost. Pak je dosažení stovky otázkou 3,4 s a maximálka povyroste na 250 km/h, což je mezi elektromobily s jednostupňovým převodem špičková hodnota.
Zájemci o Mercedes-AMG EQS 53 4Matic dostanou automaticky natáčecí zadní kola (s úhlem natočení zmenšeným na 9°) a především nové elektromotory. Používají permanentní magnety jako běžné EQS, ovšem s tzv. šestifázovým designem, čili dvojím třífázovým vinutím. Díky silnějšímu vinutí a výkonnější řídicí elektronice se točí rychleji a speciální chladicí kanály ve středové hřídeli a statoru umožňují účinné chlazení i při opakovaných dynamických manévrech. Výsledkem je, kromě impresivních výkonů, také rekordní rekuperace až o výkonu 300 kW. To vše živí baterie o již známé kapacitě 107,8 kWh, ovšem vybavená výkonnějšími vodiči a speciálním řídicím softwarem.
Tyto výkony podtrhuje podvozek se speciálně laděným vzduchovým pérováním AMG Ride Control+, vybavené adaptivními tlumiči s vnějšími regulačními ventily, umožňujícími mnohem preciznější kontrolu jejich tuhosti. Přepracována byla rovněž ramena zadní nápravy, spolu s pomocným rámem a uchycením motoru. Nové jsou rovněž příčné stabilizátory. Majstrštykem inženýrů z Affalterbachu, kde sídlí divize AMG, jsou brzdy. Standard uchvátí – brzdové kotouče 415 × 30 mm plus šestipístkové třmeny vpředu a 378 × 22 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu. Jenže pak tu máme ještě volitelný keramický systém AMG, jehož disky rozměru 440 × 40 mm patří k největším v sériové produkci.
Dostupnost a cenu zatím výrobce neoznámil, budeme se jí při nejbližší příležitosti věnovat.
Nakonec to vypadá, že Mercedesu by se mohlo i dařit. Rád bych se jednou rozhodoval jestli Mercedes nebo Teslu, oběma moc fandím.