Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Vlajková loď elektrické flotily

1
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Vlajková loď elektrické flotily
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Německá odpověď na rychlé verze Tesly Model S se právě představila
  • Jde o vůbec první elektrický Mercedes-AMG
  • Naladěn byl přímo v Affalterbachu

Vůbec prvním elektromobilem divize Mercedes-AMG se stává vrcholná verze luxusního sedanu EQS. Ta přidává ke komfortu ještě silné elektrické emoce, vyjádřené mnohem silnějším pohonem, sportovněji naladěným podvozkem, výkonnými brzdami a řadou specifických detailů. K mání budou dvě provedení; základní AMG 53 4Matic s výkonem 484 kW (658 k)/950 Nm, zrychlením z klidu na 100 km/h za 3,8 s a nejvyšší rychlostí 220 km/h. Komu by to nestačilo, může připlatit za AMG 53 4Matic+ s plnotučnými 560 kW (761 k) v režimu Race start s funkcí boost. Pak je dosažení stovky otázkou 3,4 s a maximálka povyroste na 250 km/h, což je mezi elektromobily s jednostupňovým převodem špičková hodnota.

Zájemci o Mercedes-AMG EQS 53 4Matic dostanou automaticky natáčecí zadní kola (s úhlem natočení zmenšeným na 9°) a především nové elektromotory. Používají permanentní magnety jako běžné EQS, ovšem s tzv. šestifázovým designem, čili dvojím třífázovým vinutím. Díky silnějšímu vinutí a výkonnější řídicí elektronice se točí rychleji a speciální chladicí kanály ve středové hřídeli a statoru umožňují účinné chlazení i při opakovaných dynamických manévrech. Výsledkem je, kromě impresivních výkonů, také rekordní rekuperace až o výkonu 300 kW. To vše živí baterie o již známé kapacitě 107,8 kWh, ovšem vybavená výkonnějšími vodiči a speciálním řídicím softwarem.

Exteriér se oblékl do velice decentního sportovního hávu

Tyto výkony podtrhuje podvozek se speciálně laděným vzduchovým pérováním AMG Ride Control+, vybavené adaptivními tlumiči s vnějšími regulačními ventily, umožňujícími mnohem preciznější kontrolu jejich tuhosti. Přepracována byla rovněž ramena zadní nápravy, spolu s pomocným rámem a uchycením motoru. Nové jsou rovněž příčné stabilizátory. Majstrštykem inženýrů z Affalterbachu, kde sídlí divize AMG, jsou brzdy. Standard uchvátí – brzdové kotouče 415 × 30 mm plus šestipístkové třmeny vpředu a 378 × 22 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu. Jenže pak tu máme ještě volitelný keramický systém AMG, jehož disky rozměru 440 × 40 mm patří k největším v sériové produkci.

Dostupnost a cenu zatím výrobce neoznámil, budeme se jí při nejbližší příležitosti věnovat.

Verze AMG 53 je tradičně kompromisem, který nezapomíná na špičkový komfort
Diskuze ke článku
Adam Šlechta
Adam Šlechta
Nezapomeňme na SLS AMG Electric Drive z roku 2013, kdy AMG udělalo první elektrické auto.
Nakonec to vypadá, že Mercedesu by se mohlo i dařit. Rád bych se jednou rozhodoval jestli Mercedes nebo Teslu, oběma moc fandím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze