Vítaná novinka, nebo jen velmi zvláštní krok od Mazdy? Jak jistě víte, Mazda má ve své nabídce elektromobil. Nedávno jste se mohli dočíst, proč sáhla po poměrně malé kapacitě baterie a nyní electrive.com přichází s informací, že Mazda omezí točivý moment. Proč?
Důvod je jednoduchý. Každý, kdo má zkušenost s elektromobilem, ví, že okamžitá dostupnost točivého momentu je návyková. A to nutně nemusí jít o Teslu. To, co se někomu líbí, však může být negativum pro někoho jiného. To je důvod, proč Mazda točivý moment omezí. Rozdíl mezi spalovacím a elektrickým autem poté nebude tak propastný.
Velikost baterie vozu přitom činí 35,5 kWh a dle papírových údajů a cyklu WLTP zvládne na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Jedná se tedy víceméně o městský a příměstský elektromobil. Mazda sice tvrdí, že i tak jde o čtyřnásobek průměrného denního nájezdu lidí v Evropě, uživatelé však mají problém s tím, že, jak klesne dojezd pod hranici 100 kilometrů, necítí se komfortně. Mazda sama prohlašuje, že jejich elektromobil je spíše druhým autem do rodiny. Jak je na tom po stránce výkonu nevíme. Naopak víme, že cena startuje na 899 999 Kč, a to konkrétně ve verzi First Edition.
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |