Proč elektrická Mazda dostala tak malou baterií? Důvodem jsou emise

8
Proč elektrická Mazda dostala tak malou baterií? Důvodem jsou emise
  • Mazda MX-30 má pouze 35,5kWh baterii, stejně jako Honda e
  • Větší kapacita baterií znamená vyšší hmotnost, tedy i vyšší spotřebu a emise
  • Papírový dojezd elektrické Mazdy je 210 kilometrů

Když svůj první elektromobil ukázala Mazda, největším překvapením byla kapacita baterie. Ta má pouze 35,5 kWh, což stačí papírově na 210 kilometrů, a to rozhodně není mnoho. Nyní zástupce automobilky vysvětluje, co přesně Mazdu vedlo k tomu, aby postavila takový elektromobil, informuje o tom motor1.com.

Mazda MX-30 (2020)

Prvním důvodem je statistika. Podle ní průměrný Evropan nenajede za den více jak 50 kilometrů. Druhým důvodem jsou jízdní vlastnosti. Velké a těžké baterie samozřejmě jízdním vlastnostem nepomáhají. Ale to stále není vše. Ředitel a hlavní manažer vývojového oddělení Mazdy, Christian Schultze, řekl, že velikost baterie byla zvolena i s ohledem na zodpovědný přístup k emisím CO2. Co přesně si pod tím představit?

Velké baterie mají vyšší hmotnost, což má za následek vyšší spotřebu, tedy i emise. Podobnou cestou si vydala i jiná japonská automobilka – Honda. Ta ve svém elektromobilu vsadila na stejnou kapacitu baterie.

Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm
Baterie35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km
Cena od949 000 Kč
Diskuze ke článku
Pepa
Spíš myslím, že větší prostě nezvládli zajistit. Zbytek jsou výmluvy.
Jiří Korec
To jsou PR kecy. Nemají prostě dost článků.
Danny Czech
Danny Czech
Taky myslím. Buď to bude nedostatek baterií, nebo je problémem cena, s vyšší kapacitou by nemohli dát cenovku pod mega.
P.
Na otázku existují tři odpovědi: 1. Mazda ani Honda momentálně nemají technologie a development elektromobilů na úrovni, protože nepočítali s tak velkým nárustem požadavku celého světa. 2. Chtějí si udržet prim ve spalovacích motorech, proto jen kvůli restrikcím udělali "aspoň nějaký" elektromobil, aby šli s dobou a splňovali podmínky pro prodej, ale přesto ví, že se hlavní klientela bude ubírat směrem spalovacích motorů a v podstatě ani nechtějí, aby tomu bylo jinak. 3. Čekají, až nebude development elektromobilů tak ztrátový. Pak odkoupí technologie od jiných značek. To je ale cesta do pekel.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze