Když svůj první elektromobil ukázala Mazda, největším překvapením byla kapacita baterie. Ta má pouze 35,5 kWh, což stačí papírově na 210 kilometrů, a to rozhodně není mnoho. Nyní zástupce automobilky vysvětluje, co přesně Mazdu vedlo k tomu, aby postavila takový elektromobil, informuje o tom motor1.com.
Prvním důvodem je statistika. Podle ní průměrný Evropan nenajede za den více jak 50 kilometrů. Druhým důvodem jsou jízdní vlastnosti. Velké a těžké baterie samozřejmě jízdním vlastnostem nepomáhají. Ale to stále není vše. Ředitel a hlavní manažer vývojového oddělení Mazdy, Christian Schultze, řekl, že velikost baterie byla zvolena i s ohledem na zodpovědný přístup k emisím CO2. Co přesně si pod tím představit?
Velké baterie mají vyšší hmotnost, což má za následek vyšší spotřebu, tedy i emise. Podobnou cestou si vydala i jiná japonská automobilka – Honda. Ta ve svém elektromobilu vsadila na stejnou kapacitu baterie.
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |