Mazda připravuje velkou modelovou ofenzívu, která by jí měla pomoci posunout se k novým pohonům, mezi nimiž se zatím příliš neangažovala. Především potvrdila příchod očekávaného prodlužovače dojezdu pro extravagantní model MX-30. Skutečně půjde o malý rotační motor typu Wankel, s nímž má značka letité zkušenosti. Ten by měl nabídnout požadované výkony při mimořádně kompaktních rozměrech a klidném chodu. Mazda zatím nezveřejnila technické detaily, avšak jistá je absence mechanické vazby mezi spalovacím motorem a koly. Půjde tedy o klasický sériový hybrid s malým spalovacím motorem, sloužícím primárně pro dobíjení trakční baterie. Vůz by měl do Evropy dorazit v první polovině roku 2022. Bez zajímavosti není ani fakt, že japonský trh obohatila Mazda MX-30 s klasickým zážehovým čtyřválcem a mild-hybridem.
Tím však oznámené novinky zdaleka nekončí. Evropskou nabídku obohatí během následujících dvou let další novinky ze skupiny tzv. velkých modelů. Půjde o SUV CX-60 a CX-80, nástupce populárních CX-7 a CX-9, z nichž první dobře známe i z českého trhu. Druhé z nich bude sedmimístné s příslibem zachování řidičských kvalit, obvyklých pro Mazdu. Jejich příchod doprovodí celá škála atraktivních technických novinek, především vůbec první plug-in hybridy u značky, spojené se zážehovými čtyřválci. Dojde ale i na klasičtější techniku, konkrétně diesel Skyactiv-D, samozřejmě s mild-hybridem. A nakonec další technická pecka: právě v těchto modelech by se měl objevit chystaný řadový šestiválec, pochopitelně rovněž elektrifikovaný.
Mimo Evropu se mohou těšit ještě o něco víc; základní modely CX-60 a CX-80 totiž obohatí jejich dynamičtěji střižené verze CX-70 a CX-90 se sdílenou technikou. A aby toho nebylo málo, přijde i CX-50, tentokrát z rodiny malých modelů. V souladu s novou označovací logikou by mělo jít rovněž o sportovnější derivát klasického CX-40, o něm ale v tuto chvíli nevíme vůbec nic. Předpokládáme, že půjde o nástupce pomalu stárnoucí (ač nedávno modernizované) CX-5. Zajímavé, že Mazda se opět vydala proti proudu. Zatímco konkurence v nomenklatuře zpravidla používá liché číslice k označení základních modelů a sudé pro jejich atraktivnější a dražší odvozeniny, Mazda to má přesně naopak.
Ani tím ještě novinky nekončí. V roce 2025 by měla Mazda dokončit novou, čistě elektrickou platformu a rovnou na ní uvést celou škálu elektromobilů. Tím by mělo být učiněno za dost záměru mít v roce 2030 kompletně elektrifikovanou modelovou řadu.