Elektromobil Mazda MX-30 byl v nejnovější sérii testů Euro NCAP oceněn maximálním, pětihvězdičkovým hodnocením. Skóre v kategoriích ochrany dospělých cestujících a dětí je 91 % a 87 %. 91 % je vůbec nejvyšším hodnocením dosaženým podle nejnovějších testovacích procesů Euro NCAP.
Elektromobil MX-30 má nejlepší hodnocení z vozů Mazda
Mazda MX-30 dosáhla maximálních známek při hodnocení čelního i bočního nárazu. Dále získala nejvyšší hodnocení za ochranu dětí ve věku 6 a 10 let při čelním i bočním nárazu. MX-30 je prvním vozem značky, který získal pětihvězdičkové hodnocení za nových, přísnějších podmínek roku 2020. Tento rok přinesl v Euro NCAP například nové testovací metody, zaměřené na dlouhodobě postrádané prvky v ochraně cestujících a zlepšení jejich ochrany po nehodě samotné.
Nejnovější přírůstek do rodiny rodinných SUV se tak svým pětihvězdičkovým hodnocením přidává k Mazdě CX-5 (2017), Mazdě 6 (2018), Mazdě 3 a CX-3 (obě 2019), které v testech Euro NCAP získaly totéž hodnocení. Mazda MX-30 si vedla dobře ve všech čtyřech oblastech, které Euro NCAP hodnotí: ochrana dospělých cestujících – 91 %, ochrana dětí – 87 %, test ohleduplnosti vůči chodcům – 68 % a asistenční systémy – 73 %.
Hodnocení je výsledkem tří klíčových faktorů: přechod na novou architekturu Skyactiv-Vehicle Architecture, ta se vyznačuje vysoce tuhou, nárazuvzdornou, ale lehkou karoserií; široká škála pokročilých bezpečnostních technologií i-Activsense, které pomáhají řidičům identifikovat potenciální rizika a snižovat pravděpodobnost poškození nebo zranění; v neposlední řadě jsou pak důvodem i vysoké nároky na ochranu chodců.
Výrazným designovým prvkem kompaktního elektrického vozu jsou jeho dveře, připomínající legendární Mazdu RX-8 z roku 2003. Tyto dveře ovšem nemají v žádném případě nepříznivý vliv na bezpečnost vozu. Ve skutečnosti analýza poškozeného bočního prvku po čelním nárazu ukázala, že „konstrukce MX-30 nepředstavuje vysoké riziko pro cestující ve vozidle při čelním nárazu,“ jak komentovali testující. „Při bočním nárazu představujícím kolizi s jiným vozidlem i při prudším bočním nárazu do sloupu byla ochrana všech kritických oblastí karoserie dobrá a vůz za tyto dvě zkoušky získal maximum bodů,“ dodávají.
Mazda se zavázala maximálně přispívat k budoucnosti bez dopravních nehod. V souladu s tím funguje filozofie Mazda Proactive Safety – Mazda neustále pracuje na zvyšování bezpečnosti svých vozů. Špičková jízdní dynamika, dosažená technologiemi Mazda Skyactiv, znamená velmi intuitivní a příjemnou elektrickou jízdu. I ta významnou měrou přispěla k získání pětihvězdičkového hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Pokud je snazší jet s autem bezpečně, pak technologie snižují potenciální riziko nehody. To vše ale aniž by se slevilo z pověstné radosti z jízdy, kterou se vyznačuje každá Mazda.
Mazda MX-30 v Česku – Projeli jsme elektrického Japonce
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |