Domácí Škoda začala lákat na Elroq RS, Mazda odhalila české ceny ladné novinky 6e, Fiat začíná prodávat městský Grande Panda a Hyundai modernizuje Ioniq 6. Tak pojďme na to.

fNews #304 – Mazda 6e překvapí cenou, Hyundai Ioniq 6 novými tvary
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Zprávou číslo jedna je na českém trhu představení vrcholné varianty elektromobilu Škoda Elroq RS. V tuto chvíli jde o nejsvižněji zrychlující sériově vyráběnou Škodovku, má pohon čtyř kol a výkon 340 koní. Sportovní Elroq se pyšní také větší baterií s kapacitou 84 kWh a zvenku auto poznáte nejen třeba díky typické barvě Mamba Green, ale i díky dalším sportovněji střiženým doplňkům v lesklé černé. Techniku má auto sdílet s obdobným Enyaqem RS, ale díky kompaktnějším rozměrům a nižší hmotnosti je o něco agilnější. Na stovku to zvládne za 5,4 sekundy a maximální rychlostí je 180 km/h jako u verze 85x. Kompletní technické parametry a české ceny se dozvíme již za několik týdnů.
Pokud vás víc než sport zajímá elegance, mohla by k vám promlouvat nová Mazda 6e, která konečně dostala český ceník. A je hodně zajímavý. Auto vzniklo ve spolupráci s čínskou automobilkou Changan. Na výběr máte ze dvou stupňů výbav a dvou velikostí baterie. Základní provedení vás vyjde na 1 069 900 Kč, obsahuje ovšem již plnou výbavu, jako jsou 360stupňová kamera, head-up displej, střešní okno, vyhřívaná sedadla nebo ozvučení od Sony se 14 reproduktory. Za příplatek 50 tisíc můžete mít prémiové kožené čalounění. Základní baterie má kapacitu 69 kWh s dojezdem 479 km. Za 35 tisíc navíc můžete mít 80kWh baterii s dojezdem 73 km navíc. Ovšem teď se podržte – menší baterie se nabíjí rychlostí až 165 kW, zatímco ta větší pouze 90 kW. To je tedy pořádný rozdíl a upřímně si neumím představit, kdo by si onu větší baterii vybral. Obzvlášť, když je ona základní varianta opravdu hezky naceněná.
Pokud je pro vás milion přeci jen moc, Fiat konečně uvádí na český trh hravý městský crossover Grande Panda. Ten začíná na částce 589 900 Kč, což je stejně jako v případě Citroenu e-C3, se kterým sdílí techniku. Ujede 320 km podle WLT, maximální rychlost je 132 km/h. V základu ovšem třeba proti Citroenu nabídne displej infotainmentu, nechybí mu zadní parkovací senzory a vedle DC dobíjení o výkonu 100 kW je unikátem 7kW AC nabíječka s integrovaným kabelem v masce auta. Za 10 tisíc korun si můžete připlatit za třífázovou 11kW nabíječku, ovšem ta bude již bez kabelu. Tak co, volili byste raději Pandu než e-C3?
Hyundai již brzy naplno představí facelift modelu Ioniq 6, zatím se však můžeme podívat na první obrázky. Údajně má být nový vzhled civilnější než dosud, ale osobně mi to ani nepřijde. Auto stále působí netradičně. Má sportovní a přikrčený design s velmi tenkými denními světly. Uvnitř auto dostane nový volant, větší displej a lepší materiály. Jak se vám líbí?
Která z dnešních novinek vás zaujala nejvíce? Netradiční Hyundai, dravý Elroq, roztomilá Panda, nebo elegantní Mazda? Dejte mi vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.