Nová Grande Panda není v naší redakci úplnou novinkou. Před pár měsíci jsme vám přinesli test hybridní verze, která je celkem čiperná a po stránce spotřeby nás příjemně překvapila. Nyní tu máme verzi Electric, jež je dostupná prozatím jen s 44kWh baterií. To vystačí dle WLTP k ujetí cca 300 kilometrů. V příštím roce má ale dorazit verze Long Range, u té by měl být dojezd prodloužen o 80 km. Italská novinka dorazila do testu v nejvyšší výbavě La Prima, takže nechybělo nic z podstatných prvků výbavy. Horší to ale bude při pohledu do ceníku, kdy si výrobce řekne o skoro 690 tisíc korun. Na druhou stranu, v nabídce je o něco levnější základní provedení RED. Na výšku má Grande Panda 1 570 mm a do šířky měří 1 760 mm (bez zrcátek). Přidejte k tomu rozvor 2 540 mm a najednou si řeknete, že auto má k původní Pandě hodně daleko.
Technické parametry Fiat Panda (2025) Electric
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 3 999 × 1 763 × 1 581 mm, 1 457 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 122 Nm |
| Baterie | 44 kWh (42 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 320 km |
| Cena od | 589 900 Kč |
Na výběr je několik laků karoserie a mně osobně vadí na vzhledu Grande Pandy snad jen to, že je výrazně omezen výběr velikostí a designů litých kol. Na výběr jsou buď retro 16", nebo modernější 17". Tím to končí. Jenže i největší kola vypadala na testovaném voze tak nějak „utopeně“. Možná jsem si to jen namlouval, ale zajímalo by mě, jak by Panda vypadala na 18" discích. Příď zdobila prosvětlená maska chladiče a EcoLED hlavní světlomety. Ty umí samy od sebe přepnout dálková/tlumená světla, a to je vlastně vše. Trošku mě zarazilo, že Grande Panda nemůže mít přední mlhovky a současně nelze manuálně aktivovat pouze obrysové světlomety. Vůči ceně ve výbavě La Prima mi to přijde dost nešťastné řešení. Fiat zkrátka zvolil v mnoha ohledech laciná řešení a světelná technika je jedním z nich.
Fiat Grande Panda pak navzdory velikosti slibuje nejlepší prostornost v oblasti ramen v celém segmentu. Dalším plusem je nadprůměrný zavazadlový prostor, který nabídne objem 361 litrů. To je vcelku dost a kufr potěší i pravidelným tvarem a příjemnou hloubkou. Za negativum jednoznačně považuji, že vůz se prodává výhradně s modrým interiérem a dekorativními žlutými proužky. V nabídce není možnost objednat jinou barevnou konfiguraci, třeba mně se žluté akcenty v kabině nelíbí. Jenže opět zde narážíme na šetření a ti, kteří mají rádi svůj osobitý styl v kabině, mají v případě Grande Pandy smůlu. Výhrady mám taktéž k použití lesklého klavírního laku, kterým je kompletně pokryta oblast kolem voliče převodovky. Nový Fiat Grande Panda Electric má v základu 10" digitální palubní štít a taktéž 10,25" displej infotainmentu.














Cením, že systém pro hlídání jízdního pruhu a rychlostního limitu lze vypnout skrze dvě samostatná fyzická tlačítka. Plusem je taktéž dostatek prostoru v kabině, respektive vpředu. Tam se pohodlně usadí i ti, co měří 190 cm. Dozadu se pak posadí pohodlně menší osoby s výškou okolo 165 cm. A jaká je elektrická Grande Panda po jízdní stránce? Zájemci se musí spokojit s jedním výkonnostním provedením. To nabízí 113 koní, točivý moment 122 Nm a maximální rychlost 132 km/h. Akcelerace z 0 na 50 km/h je celkem bleskurychlá, ale třeba při nájezdu na dálnici je potřeba držet pedál akcelerátoru až u země, jinak se dočkáte velmi vlažného nárůstu rychlosti. Navíc chybí volba jízdního režimu, takže zapomeňte na to, že aktivujete nejostřejší režim Sport a Grande Panda najednou ožije. Tady je vše na řidiči. Ve výbavě La Prima vůz váží 1 479 kg, a to v něm nesedí řidič.
Z mého pohledu by tak výrobce při faceliftu mohl přidat více výkonu a točivého momentu, což prospěje hlavně v situacích, kdy je potřeba předjíždět nebo se rychle připojit do často hustého provozu na dálnici. S elektrickou Grande Pandou jsem ujel celkem 420 km a jelikož palubní počítač neukazuje spotřebu, musel jsem ji odečíst skrze nabíjení a počet ujetých kilometrů. Vyšlo mi, že průměr se dostal na 17,2 kWh na 100 km, což je vůči velikosti auta a technickým parametrům tak akorát. Plusem je dobře naladěný podvozek, který je příjemně měkký, dokáže filtrovat celou řadu nerovností a snad jen v zatáčkách jsou znát velké náklony karoserie. Nabíjení lze provést skrze AC přípojku výkonem 11 kW, případně na rychlonabíječce výkonem až 100 kW.













Během jízdy jsem pak přišel na to, že vůz sice nabízí možnost rekuperace, ale její základní nastavení je příliš silné. Kdo má rád plachtění, v tomto případě si ho rozhodně neužije. Dokonce i při volbě písmena „C“ na voliči směru (nižší rekuperace) vozidlo stále brzdilo poměrně hodně. A jelikož Fiat se rád ohlíží do minulosti, Grande Panda nejspíše nakonec dorazí i v poloterénní verzi s pohonem všech kol. Zatím je otázkou, zda dostane elektrický/benzinový pohon, ale tak či tak by to mohlo být zajímavé. Nový přírůstek do nabídky italského výrobce se za mě povedl a navzdory některým nedostatkům se jedná o dobře zpracované auto, které neurazí, nicméně ani nenadchne.
Je ale pravdou, že ve vyšší výbavě La Prima bych čekal větší odlišení od základního stupně RED, pokud tedy pominu design. Testované provedení s menší kapacitou baterie je ideální hlavně do města, kde dokáže držet krok i s mnohem silnějšími vozy. Naopak na dálnici se rychle ukáží limity nižšího výkonu a slabší odhlučnění kabiny.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz
