Model Grande Panda, jak už název napovídá, není žádné malé „ořezávátko“. Bez jednoho milimetru totiž do délky měří čtyři metry. Na výšku má 1 570 mm a do šířky 1 760 mm (bez zrcátek). Přidejte k tomu rozvor 2 540 mm a najednou si řeknete, že auto má k původní Pandě hodně daleko. Na první pohled pak Grande Pandu poznáte nejen podle hranatého designu, ale nepřehlédnete ani velké 3D nápisy s nízkým reliéfem „PANDA“ na bocích dveří. Inženýři dále přidali specifickou grafiku předních světlometů, které mohou být ve vyšší testované výbavě La Prima plně LED. Zapomeňte ale na chytré funkce. Vůz umí pouze sám přepnout dálková/tlumená světla a trošku mě zarazilo, že Grande Panda nemůže mít přední mlhovky a současně ani nejde manuálně přepnout pouze na obrysová světla. Fiat zvolil v mnoha ohledech laciná řešení a světelná technika je jedním z nich.
Technické parametry Fiat Panda (2025) Hybrid 110
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 3 999 × 1 763 × 1 581 mm, 1 272 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 81 kW, 110 koní, točivý moment: 260 Nm |
| Baterie | 0,88 kWh (0,41 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
| Cena od | 489 900 Kč |
Z designových vychytávek musím zmínit víko kufru, jež pro změnu dostalo vtisknuté logo FIAT a komu by to snad přišlo málo, v rámci nabídky barev karoserie lze počítat s výběrem mezi sedmi odstíny (žlutá Limone, bronzové Luna, azurové Acqua, modré Lago, černé Cinema a bílé Gelato). V základu je ale pro obě výbavy vždy červená Passione. Fiat Grande Panda pak navzdory velikosti slibuje nejlepší prostornost v oblasti ramen v celém segmentu. Dalším plusem je nadprůměrně velký zavazadlový prostor, který nabídne objem 412 litrů u spalovací verze. To je vcelku dost a kufr potěší i pravidelným tvarem a příjemnou hloubkou. Za negativum jednoznačně považuji to, že vůz se prodává výhradně s modrým interiérem a dekorativními žlutými proužky. V nabídce výrobce není možnost objednat jinou barevnou konfiguraci, přičemž mně osobně se žluté akcenty v kabině prostě nelíbí.
Výhrady mám taktéž k použití lesklého klavírního laku, kterým je kompletně pokryta oblast kolem voliče převodovky. Vůz měl najeto sotva 1 400 km a už byly vidět první škrábance. Neumím si proto představit, jak to bude vypadat po dalších 40 tisících kilometrech. Vnitřku vozu jinak dominovala šikovně ztvárněná palubní deska, na které najdeme 10" digitální palubní štít. Naopak 10,25" displej infotainmentu je standardem u elektrické verze, ale u spalovací se nacházet vůbec nemusí. Zajímavostí je, že v elektrické verzi automobil neukazuje průměrnou spotřebu. Naopak spalovací tuto výsadu dostala, avšak zapomeňte na nějaké individuální nastavení zobrazení palubní desky. Můžete pouze přepínat mezi jednotlivými informacemi, avšak grafika se změní jen minimálně.











My jsme usedli do nejlépe vybavené varianty La Prima za akčních 554 900 Kč. Ve výbavě má například 17" kola z lehkých slitin v broušené úpravě, automatickou klimatizaci, dešťový senzor a kompletní parkovací senzory + zadní kameru (na dnešní poměry nabízí průměrný obraz). Nový Fiat Grande Panda je pak velkým autem v malém balení. V kabině bylo hlavně vpředu moře místa. Dozadu se pak posadí pohodlně menší osoby s výškou okolo 165 cm. Během každé jízdy jsem ale ocenil, že systémy pro hlídání rychlostního limitu a jízdního pruhu se daly snadno deaktivovat skrze dvě fyzická tlačítka kousek od voliče směru. Stačilo je obě (klidně i naráz) stisknout po dobu tří vteřin a bylo hotovo. Tak to má vypadat a v podobném duchu se neslo i ovládání klimatizace, které je zde řešeno opět skrze fyzická tlačítka. O pohon mild-hybridní Grande Pandy se staral benzínový tříválcový motor s objemem 1,2 litru. Jeho výkon 110 koní je zde plně dostačující hlavně ve městě, ale ani na dálnici se s novým Fiatem neztratíte.
O přenos veškeré síly se stará automatická převodovka se šesti stupni, která bohužel postrádá možnost manuálního řazení. Pod volantem totiž chybí pádla, kterými by se dala alespoň zmírnit/zvýšit rekuperace elektrické energie. Volič směru pak nabízí kromě klasických písmen P, R, N a D taktéž písmeno L. To je ve vyšší výbavě La Prima a jeho účelem je silnější rekuperace. Po jeho stisknutí jsem ale nezaregistroval žádnou změnu. Otázkou tak je, zda jsem to pouze nepostřehl, nebo je silnější rekuperace i tak pořád slabá. Pohonné ústrojí v sobě ukrývá taktéž malou baterii, jejíž využitelná kapacita je 0,41 kWh a váží 12,5 kg. Díky ní vůz umí často plachtit nebo jet na elektrický pohon. Aby se ale povedl alespoň jeden scénář, je k tomu potřeba vytvořit ideální podmínky. Před vozem by nemělo nic jet ve vzdálenosti cca 70 metrů a silnice nesmí být do kopce. V opačném případě vůz neustále po puštění pedálu plynu brzdí a plachtění se takřka nedočkáte.














V rámci jízd nenabízel vůz žádný nastavitelný režim, což je opět škoda. Řidič je tak odkázán výhradně na svou pravou nohu a citlivost v ní. Porce 110 koní zde rozhodně neposlouží pro nějak extra sportovní jízdu, takže již dopředu je jasné, že mild-hybridní Fiat Grande Panda je spíše druhým autem do rodiny, které je určené pro klidnější řidiče. Objem nádrže zde činí 44 litrů a na konci týdne jsem po zobrazení palubního počítače odečetl průměrnou spotřebu 5,7 l na 100 km. To by tím pádem mělo vystačit k ujetí alespoň 700 km, což je slušné. Podvozek novinky byl naladěn na příjemně měkkou notu a i ostřejší nerovnosti dokázala technika pojmout celkem bez problémů.
Hodně zřejmě pomáhají 17" disky kol s pneumatikami o rozměru 205/55 R17, které dokážou pohltit určitou část nerovností a výmolů. Nový Fiat Grande Panda je pak ukázkou, že Italové stále myslí na méně movité a chtějí jim nabídnout levnou stylovku s hromadou výbavy a příjemným jízdním projevem. Vzhledem k ceně se dá vozu odpustit leccos, ale například barevné dekory v kabině by mohly mít i jinou barvu, stejně tak středový tunel by nemusel být nutně pokryt lesklým černým lakem.
Svoje poslání ale Grande Panda plní skoro dokonale a s mild-hybridem pod kapotou jde o přijatelně živé a úsporné auto. Ještě letos by přitom do nabídky mělo dorazit levnější provedení s manuální převodovkou, které se stane základem nabídky. Vrcholem je naopak elektrická verze, kterou otestujeme příště.
foto: fDrive.cz
Jinak asi OK auto, ale nemám pocit, že by si nová Panda získala legendarní status jako předchůdce. Technicky už je to generický lowcost Stellantis.