Mazda 6e je auto, na které jsem se dlouho těšil. Mám slabost pro Mazdy a konkrétně pro „šestky“, protože první auto, které jsem si za svoje peníze koupil, byla právě Mazda 626 – poslední generace předtím, než přišla první „šestka“. Nyní konečně přichází elektrická verze, dokonce jako čistokrevný elektromobil. Po prvních kilometrech za volantem mohu říct – stálo to za čekání!
Technické parametry Mazda 6e (2025) BEV 190 KW
Kompletní specifikace| Konstrukce | liftback, 4 921 × 1 890 × 1 485 mm, 1 962 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 190 kW, 258 koní, točivý moment: 320 Nm |
| Baterie | 68,8 kWh (66 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 479 km |
| Cena od | 1 069 900 Kč |
Design je individuální, ale podle mě je Mazda 6e vizuálně velmi povedená a mně se líbí. Designový jazyk Kodo zde vidíme v nové evoluci a opět jde o eleganci kombinovanou se sportovními liniemi, jak jsme u Mazdy zvyklí. Tenká LED světla, jejichž efekt ještě umocňuje grafika diod, dominují přední části. Velký „chladič“ je sice zaslepený – jak jinak u elektromobilu – ale zachovává tradiční tvář Mazdy.
Nová Mazda 6e přijíždí z Číny a nabídne hodně za skvělou cenu
Boční linie jsou čisté a aerodynamicky optimalizované. Výsuvné kliky dveří a hladké boky pomáhají snižovat odpor vzduchu, což je u elektromobilu klíčové zejména při dálničních jízdách. Oceňuji originální detail – lištu s nápisem Mazda na předních dveřích vozu. Záď je pak skutečným designovým vrcholem. Tvar světlometů mi připomíná legendární RX-7, ale zároveň vidím i jednu z generací Mazdy 626, která se vyráběla od roku 1991. Tu mi Mazda 6e připomíná hlavně díky spoileru na zádi.
Interiér překvapuje kvalitou i prostorem
Vstup do kabiny je příjemným překvapením. Cítím se příjemně – materiály jsou na vysoké úrovni. Měkčený plast na horní části přístrojové desky s efektem prošívané kůže (podobný jako v Mazdě MX-30), světle hnědá Alcantara na sedácích a části přístrojové desky, syntetická kůže na volantu a části výplní dveří. Všechno, čeho se dotýkám, působí kvalitně a příjemně.







Prostor vpředu hodnotím jako dobrý, ale kdyby středový tunel byl trochu užší, měl bych víc místa na pravé koleno. Chápu ovšem, že je zde prostor pro dva telefony, hlavně chválím chlazenou bezdrátovou nabíječku telefonu, to by rozhodně mělo používat víc výrobců!
Prostor vzadu mile překvapuje
Posadil jsem se dozadu a vidím, že před koleny mám i při své výšce 192 cm spoustu místa, zůstává cca 10 cm. Rovná podlaha potvrzuje, že jde o plně elektrickou koncepci, i když je kvůli baterii o něco tlustší. Pod sedačkou si nohy úplně zasunout nemůžu, je tady méně místa, ale to je u elektromobilů typické. Zejména pak u sedanů nebo liftbacků s nižší stavbou karoserie.











Pokud jde o prostor nad hlavou, když se opřu, místa až tolik nemám, ale nedotýkám se stropu. Myslím si, že ještě o pár centimetrů vyšší člověk by se sem vešel, na svažující se záď sportovně stříženého liftbacku to podle mě není vůbec špatné.
Úložný prostor
Zavazadlový prostor má objem 466 litrů a vypadá jako dobře využitelný, je takřka kvádrový. Výhoda liftbacku oproti sedanu je zřejmá, větší vstupní otvor a v případě potřeby je možné auto naložit až po sklo.














Skutečnou perlou je však obrovský přední kufr o objemu 72 litrů. To je něco, z čeho by si většina evropských výrobců elektromobilů měla vzít příklad! Vejde se tam nejen bezpečnostní výbava s kabely, ale klidně i nějaký menší kufr, případně možná několik batohů. Takhle se to má dělat!
Infotainment
Největší změna oproti předchozím Mazdám se týká infotainmentu. Místo jednoduchého systému, kde nebylo možné toho moc nastavovat, zde máme velký 14,9" displej se systémem Android Automotive. Znamená to, že tady můžu mít nainstalované všechny možné aplikace přímo v systému.
Tento krok rozhodně chválím, je to rozhodně krok kupředu. Tak, jak to Mazda měla, to mně osobně stačilo, ale pro spoustu uživatelů už to bylo moc jednoduché a spousta funkcí jim chyběla. Já jsem si sice připojil Apple CarPlay a byl spokojený, ale takto je to lepší.
Proč je menší baterie lepší?
Testoval jsem verzi s menší baterií o kapacitě 68,8 kWh a paradoxně ji považuji za lepší volbu než variantu s 80 kWh. Důvodů je několik:
| Parametr | 68,8 kWh LiFePO4 | 80 kWh Li-Ion |
|---|---|---|
| Výkon motoru | 190 kW | 180 kW |
| Dojezd WLTP | 479 km | 552 km |
| Max. nabíjecí výkon | 165 kW | 90 kW |
| Čas nabití 10–80 % | 24 minut | 47 minut |
| Přidaný dojezd 10–80 % | 335 km | 386 km |
| Technologie | LiFePO4 (lze nabíjet na 100 %) | Li-Ion (doporučeno do 80 %) |
Mně osobně tato verze přijde po všech stránkách použitelnější. Baterii LiFePO4 nevadí nabíjení do 100 %, pokud ji nabiju naplno, v tu chvíli mám větší dojezd než i Li-Ion baterie, kterou doporučuji nabíjet do 80 %. Zatímco plně nabitá menší baterie má oficiální dojezd 479 km, 80 % dojezdu větší baterie je pouhých 442 km. Podle mě zásadní je ale výrazně rychlejší nabíjení, tam je opravdu velký rozdíl v nabíjecích časech. Nabíjení mezi 10 a 80 % trvá u menší baterie téměř polovinu času!
Sportovní charakter
Mazda 6e má rozložení hmotnosti 53:47 (zadní : přední náprava), což je takřka ideální. Motor vzadu a zadní pohon dávají autu, spolu s nastavením podvozku a řízení, sportovní charakter. Alespoň při běžné, možná lehce svižnější jízdě, mám z auto celkem dobrý pocit.
Pozoroval jsem, že má strmější řízení okolo středové polohy, což ne každému může vyhovovat. Hodilo by se to spíše u sportovnějšího auta. Ale je to podle mě tak akorát na sportovnější jízdu, abyste měli dostatečnou zpětnou vazbu.
Zrychlení a dynamika
Výkon 190 kW není na poměry elektromobilů nijak závratný, ale zrychlení je solidní. Není takové, že by ohromilo a zatlačilo posádku do sedačky, ale zejména v rychlosti okolo 90 až 100 km/h mi zrychlení přijde relativně dobré, vzhledem k výkonu motoru a faktu, že jde o elektromobil. Myslím si, že se podařilo dobré rozložení krouticího momentu – nepotřebuju vystartovat od křižovatky jako první, ale když předjíždím, potřebuju, abych výkon měl k dispozici.
Spotřeba příjemně překvapuje
Při našem testu jsme dosáhli spotřeby 13,6 kWh na 100 km. To je opravdu velice pěkné. Bylo to z větší části na okreskách, ale zkoušeli jsme i dynamiku a jízdní vlastnosti a měli jsme na trase i dálnici, byť jen s limitem 120 km/h. Dlouhodobá spotřeba za více než 700 ujetých kilometrů ukazuje 15,7 kWh/100 km, což není vůbec špatné. Zvláště vzhledem k faktu, že si téměř každý na testovacím autě dynamiku vyzkouší.
Co by Mazda 6e mohla mít lepší
Přes veskrze pozitivní dojmy má Mazda 6e i slabiny. Chybí pádla pod volantem pro regulaci rekuperace a jedinou možností přidání rekuperace je brzdový pedál, což je podle mě škoda. Ve středové poloze je pak řízení příliš citlivé, což snižuje komfort hlavně při jízdách po dálnici. Nesedl mi ani poměrně vysoký posez za volantem, přestože jsem měl sedačku v nejnižší poloze. Někomu pak může vadit tvrdší podvozek, ale na druhou stranu díky němu Mazda 6e dobře funguje při svižnější jízdě v zatáčkách.
Povedená elektrická „šestka“
Mazda 6e na mě působí jako velice povedené auto se skvělým poměrem cena/výkon na poměry elektromobilů. Dokázala zachovat ducha značky Mazda i při využití čínské techniky, která je jednoznačně lepší, než jakou vyvinula sama Mazda pro model MX-30. Doporučuji rozhodně verzi s menší baterií – je praktičtější, rychleji nabíjí, má vyšší výkon a je levnější. Z mého pohledu je její dojezd na drtivou většinu běžných jízd rozhodně dostačující.
Mazda 6e si najde zákazníky mezi těmi, kteří hledají elegantní, prostorné a efektivní elektrické auto se sportovním charakterem, které ale stojí rozumné peníze. Příznivci komfortnější jízdy budou vytýkat tvrdší podvozek nebo citlivé řízení ve středové poloze, ale jinak je to praktické auto s kvalitními materiály uvnitř. Já se rozhodně těším, až ho budu moci otestovat důkladněji na českých silnicích.
Foto: Mazda Motor Europe

Taky mám pro Mazdy slabost, je to moje čtvrtá :-) Za první peníze jsem pořídil MX-3 a pak časem 3, 6 a teď mám CX-5.
I když toto je spíš Číňan, než Mazda made in Hirošima.
Ale musím říct, že i když je větší a praktičtější, nevím jestli bych ji zvolil proti Modelu 3 RWD - došlo na má slova, sklady jsou plné aut se slevou 90tis, takže je vlastně za stejnou cenu jako 77kWh Model 3 RWD a i když má Tesla svá proti, přece jen na polykání km bude asi lepší....a 6e bude mít taky nějaké ty čínské protivnosti.