S letošním rokem se z nabídky Mazdy definitivně vytrácí model MX-30, který byl prvním elektromobilem z dílny japonské značky. Vůz byl na trhu jenom něco přes pět let a tenhle městský crossover s netradičním uspořádáním bočních dveří tak trošku doplatil na svůj malý dojezd. Ten sice později vyřešila verze EREV, která měla kromě maličké baterie i benzinový motor s objemem 0,8 litru, ale jak se nyní zdá, ani to nestačilo. Prodejně se model MX-30 začal pozvolna propadat na všech evropských trzích a například v roce 2024 se ve Velké Británii prodalo pouze 1 322 kusů. Nyní Mazda vydala prohlášení, ve kterém uvádí, že model stahuje z nabídky na všech trzích, kde byl ještě počátkem roku k dispozici. A co bude dál? Jedním z nepřímých nástupců se stane elektrická Mazda 6e, která již v létě dorazí na evropský trh.
Jenže kdo bude chtít „opravdovou“ Mazdu s elektrickým pohonem, bude si muset počkat na rok 2027. Model 6e je totiž vyvíjen ve spolupráci s firmou Changan, která je na čínském trhu součástí tamního zastoupení značky. Mazda ale již nyní pracuje na dalším elektromobilu, který dorazí za dva roky, bude vyvíjen čistě v režii japonské automobilky a zatím nepotvrzené informace hovoří o tom, že právě tento vůz bude přímým nástupcem odcházející MX-30ky. Vedení značky současně prohlásilo, že hodlá až do roku 2030 nadále nabízet různé kombinace pohonných jednotek. Očekávat tak můžeme modely s benzinovým, naftovým a hybridním ústrojím.
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
| Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
| Cena od | 949 000 Kč |

