Mazda 6e
test

Mazda 6e

Destinace dokonalost
14

Mazda 6e je teprve druhý elektromobil s logem japonské značky a už na první pohled se náramně povedl: atraktivní je výbava, cena a podle mého názoru i design. V této recenzi nastíním, k jak velkým vylepšením došlo oproti prvotině MX-30.

S elegantním designem a technologiemi, které si nezadají s těmi nejlepšími, vstupuje na český trh nová Mazda 6e. Elektromobil vytvořený v čínsko-japonské koprodukci láká na zajímavý poměr cena/výkon, slušnou kapacitou baterie a tradičně také minimální množství příplatků.

Technické parametry Mazda 6e (2025) BEV 190 KW

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 921 × 1 890 × 1 485 mm, 1 962 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon190 kW, 258 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie68,8 kWh (66 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 479 km
Cena od1 069 900 Kč

TEST elektrické Mazdy 6e. Je fakt tak povedená?

Mazda 6e zaujme už na první pohled. Designově je totiž podle mého názoru extrémně povedená, zejména v ikonické barvě Soul Red Crystal, za kterou sice připlatíte necelých 30 tisíc korun, ale rozhodně stojí za to. Vůz působí moderně, má výraznou masku s efektním podsvícením a zapuštěné kliky ve stylu Tesly. Aerodynamika je na vysoké úrovni, což potvrzují i funkční průduchy, ačkoliv zrcátka v podobě kamer chybí a nemůžete si je pořídit ani za příplatek.

Zadní část vozu je rovněž promyšlená, neboť zde najdeme vyjíždějící křídlo, efektní světla a ladné křivky. Konstrukce typu liftback nabídne velmi komfortní přístup do zavazadlového prostoru. Kola obdržíte 19" z hliníku (bez příplatku) a celkově působí Mazda 6e velmi prémiově a elegantně.

Auto navíc otáčí hlavy kolemjdoucích i ostatních řidičů. Nastoupit do vozu je pak velmi komfortní díky širokému úhlu rozevření, což oceníte vpředu i vzadu jako pasažéři. Díky bezrámovým dveřím, které zajišťují velmi slušné odhlučnění i při dálničních rychlostech, navíc působí novinka skutečně prémiově.

Komfortní interiér a chytrá řešení

V testovaném provedení Takumi Plus (za příplatek přibližně 50 tisíc korun) se můžete těšit na interiér, který vyžívá pravou kůži (prémiové čalounění sedadel v kombinaci kůže Nappa Tan a semiše) a má líbivou pískovou barvu. Je evidentní, že se hodně dbalo na designovou čistotu, ale majitelé předešlých Mazd se mohou alespoň zpočátku cítit trochu nesví kvůli absenci tlačítek. Přední sedadla jsou vyhřívaná i odvětrávaná ve 3 stupních a mají integrované reproduktory do opěrek hlavy pro soukromé hovory. Co se týče volantu, jeho vyhřívání zůstává zapnuté po celou dobu jízdy, což u většiny vozů není pravidlem, neboť se po chvíli vypne. Uvnitř je automobil velmi prostorný i pro pasažéry vzadu, kde je podlaha takřka plochá.

Infotainment je intuitivní a ovládá se přes velký 14" „tablet“. Systém je svižný, nabízí bezdrátové Apple CarPlay, 360° kamery s kvalitním obrazem a navigaci, která funguje spolehlivě. Umí také pracovat se sítí nabíjecích míst a samozřejmě také počítat s úrovní nabití v průběhu jízdy, což třeba stařičká Mazda MX-30 neuměla. Za svižností systému navíc stojí čipset Qualcomm 8155 s 16 GB RAM, používání infotainmentu je tak oproti mnoha konkurenčním vozům skutečně bleskové. Třešničkou na dortu je pak 50W bezdrátová nabíječka s aktivním chlazením pro kompatibilní telefony.

Z další výbavy nechybí head-up displej, který promítá důležité informace před zorné pole řidiče. Již v Mazdě MX-30 byl HUD velmi dobrý, zde je však větší a má o něco lepší kontrast. Vůz má také dvě USB-C s vysokým výkonem (27 W a 60 W) pro nabíjení smartphonu, ale třeba i notebooku. Vpředu se pak nachází „frunk“ o štědrém objemu 72 l, do něhož bez problémů odložíte veškerou kabeláž, ale také batoh či menší kufr. Kapota se otevírá na dvou plynových vzpěrách, což je velmi komfortní.

Jízdní projev, spotřeba a nabíjení

Mazda 6e v testované verzi s menší 68,8kWh baterií je ideální volbou pro všechny, kteří hledají nejlepší poměr cena/výkon. Jízdní projev je naladěný do komfortu, vůz hezky drží v zatáčkách, umí vcelku dobře vyžehlit nerovnosti, ale zároveň nemá žádnou výraznou charakteristiku. Novinka tak rozhodně není vozem, se kterým byste měli někde řádit na okreskách (i když se jedná o zadokolku), nejlépe se bude cítit během klidných pojížděk. Také zrychlení je naladěno tak, aby bylo spíše pozvolné a velmi plynulé, nedostanete tedy typický „elektrický kopanec“, ale svým způsobem se mi tato vlastnost líbí. Podvozek je tedy naladěn s citem a velmi dobře překonává nerovnosti, i když neevokuje žádné sportovní emoce.

Co se spotřeby týče, při kombinované jízdě (v nepříliš ideálních podmínkách s protivětrem a v chladném počasí) jsem naměřil zhruba 19 kWh/100 km. Na dálnici se lze pohybovat okolo 21 kWh/100 km, což znamená, že s menší 68,8kWh baterií zvládnete reálně přes 300 km na nabití.

Nabíjecí výkon DC činí u menší LFP baterie 165 kW a již brzy se můžete těšit na podrobný test včetně křivky. LFP baterie má samozřejmě také výhodu, že nemusíte tolik řešit ideální nabíjecí rozmezí, v případě Mazdy 6e navíc nabídne výkonnější nabíjení oproti 80kWh baterii s chemií NCM. Vůz nepodporuje předehřev baterie skrze zadání cíle do navigace, ale lze jej aktivovat skrze mobilní aplikaci, případně vynutit manuálně. Někoho také může zamrzet chybějící osvětlení či indikativní dioda v oblasti nabíjecího konektoru.

Ze slabých stránek nové bych zmínil spíše maličkosti. Absence více fyzických ovládacích prvků to přitom není, avšak umístění tlačítka výstražných světel na stropě je zkrátka nepraktické a nahmatat jej není jen tak. Také překlady některých pojmů v rámci infotainmentu do češtiny ještě nejsou dokonalé, ale lze předpokládat, že je výrobce opraví. Ostatně v průběhu testování jsem obdržel aktualizaci, která část problémů odstranila.

Zhodnocení

Mazda 6e je velmi povedený elektromobil, který nabízí prémiový design, komfortní jízdní projev, dostačující dojezd a prémiový interiér. Pro někoho, kdo hledá komfortní a stylový vůz na dlouhé cesty i každodenní ježdění, se tak jedná o skvělou volbu pouze s několika málo výtkami v podobě neprakticky umístěného tlačítka výstražných světel či snad příliš velké citlivosti na klíček v blízkosti vozu.

Foto: David Turner, Ioannis Papadopoulos, fdrive.cz

mazda-6e-2025
Klady
  • solidní dojezd i nabíjecí výkon
  • prémiové zpracování
  • povedený infotainment s chytrými funkcemi
  • prostornost (pro pasažéry i zavazadla)
Zápory
  • příliš vysoká citlivost klíče od auta
Diskuze ke článku
Zblunkovec
Zblunkovec
Auto je pěkné, byť čínské. Ale bohužel malá baterie (větší baterie nedává kvůli nabíjecímu výkonu pro většinu užívání smysl) a celkem malý kufr znamenají, že to nemůže být první auto v rodině a tam mi cenovka přes milion přijde na Česko dost.
Kazimír Kovář
Kazimír Kovář
Jeslti někomu přišla recenze Leapu C10 příliš pozitivní tak tohle je teprve úlet.
Jako jo, všichni bysme asi chtěli dobrý elektromobil v kabátu pěkné mazdy, ale tohle zjevně dělá obojí tak trochu napůl a ta dokonalost v podnadpisu je nějak navíc.
A hodina videa? Jako fakt? Možná si to může dovolit Vaculík, ale ne někdo kdo "testuje" auta stejně jako telefony.
Rastislav Galvánek
Rastislav Galvánek
Keby tomu dali 85 kwh baterku, čo sa nabije 10-80 do 30 minút tak by to bolo super. Takto nič moc. Hlavne nechápem, že spotrebu to má písanu vyššiu ako Enyaq a pritom je to nižší sedan

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze