Středně velká a u nás dobře známá automobilka Mazda se rozhodla zmodernizovat své logo tak, aby lépe odpovídalo moderním požadavkům na čistotu, čitelnost a jednoduchost. Půjde už o šestnácté logo automobilky, ovšem tentokrát nedojde na tam významnou změnu, jako v roce 1997, kdy se poprvé objevilo stylizované písmeno M v oválu, doplněné názvem automobilky v latince. Základní motiv loga se prakticky nemění, bylo mu ovšem odebráno stínování, vytvářející 3D efekt, a rámeček je nyní kulatější. Stylizovaná křídla uprostřed zároveň přišla o své zaoblení i proměnnou tloušťku čáry. Nové logo je tedy opět dvourozměrné a vizuálně uchopitelnější, zároveň ale na první pohled rozpoznatelné.
Zajímavější vývojem prošel samotný nápis Mazda. Ten je totiž poprvé po 50 letech opět vyveden verzálkami, zatímco všech šest znaků, které se vystřídaly od roku 1975, uváděly stylizované jméno automobilky minuskami, čili malými písmeny. Verzálky byly v logu použity poprvé (a dosud naposledy) v jeho obou verzích, používaných částečně souběžně v letech 1954 až 1974, přičemž to druhé z roku 1959 zároveň poprvé obsahovalo stylizované latinské písmeno M v rámečku.
Slovo Mazda se v logu objevilo poprvé v roce 1931, které je zajímavé i tím, že obsahuje dodnes používané logo Mitsubishi, tedy známé tři kosočtverce. Důvod je prostý; tehdejší nákladní tříkolky Mazda se totiž prodávaly v dealerské síti Mitsubishi. Tato anomálie ovšem skončila již v roce 1934, kdy Mazda uvedla postupně hned dvě verze svého loga, tvořeného prostým nápisem Mazda s velkým písmenem na začátku. V roce 1951 se objevilo i logo, psané japonským písmem. Zajímavé je, že jeho fonetický přepis se od toho latinského poněkud liší; Japonci jej vyslovují Macuda.
Husákovy děti si pamatují verzi loga z roku 1992, které nesly první Mazdy, dovážené po sametové revoluci na náš trh pod legendárním reklamním sloganem Mazda - auto, které neslyšíte. Od té doby jsme ovšem už zažili tři nová loga a nyní přichází čtvrté.