K nečekanému a velmi překvapivému konci dospěl vztah mezi Jamesem Rossiterem a týmem Maserati. Po nedávném odchodu dlouholetého závodníka stáje Edoarda Mortary se jedná o další výraznou změnu ve struktuře týmu krátce před startem nové sezóny. Maserati zatím nevydalo oficiální stanovisko a situaci kolem svého již někdejšího šéfa ani na žádost the–race.com nijak nekomentovalo. Na detaily rozpadu spolupráce si proto budeme muset počkat.
Shock #FormulaE news as Maserati MSG team boss James Rossiter parts with the squad just a week before pre-season testing.@sniffermedia has the details ➡️ https://t.co/b1s1S7rPJRhttps://t.co/b1s1S7rPJR
— The Race (@wearetherace) October 16, 2023
Na každý pád se jedná o velmi překvapivou zprávu. Rossiter převzal funkci šéfa týmu teprve v září 2022 po transformaci Venturi, kde nahradil Jeroma D'Ambrosia, který naopak povýšil v hierarchii Mercedesu v F1. Maserati Rossiter vedl pouze v sezóně 2023 a po hrůzostrašném úvodu se mu podařilo dostat značku až na šesté místo v Poháru konstruktérů. Skvělými výsledky se prezentoval zejména Maxmilian Günther.
Možným vysvětlením konce Rossitera ve funkci může být i jeho role ve WEC, kde v nedávné minulosti pro značku Peugeot působil jako testovací pilot podílející se i na vývoji vozu. Posledním absolvovaným závodem ale byla 8h v Bahrajnu. Zda přišlo laso ze série vytrvalostních vozů, je ale pouhou spekulací. Stejně tak, jako možná jména jeho nástupců v Maserati.
V nedávných předsezónních testech tým vedl José María Aznar Botella, vrcholný manažer partnerské značky MSG a stále většinový vlastník týmu. Výběr nového šéfa spočívá tedy i na jeho bedrech společně s druhým podílníkem, jímž je americký podnikatel Scott Swid. Botella má však se závoděním minimální zkušenosti. Jakkoliv se zdá nepravděpodobné, že by Botella převzal roli šéfa týmu, z minulosti víme, že neplánovaná angažmá častěji přerůstají ve víc, než se původně očekávalo.
3 kandidáti na post šéfa Maserati
- DIETER GASS – 60 % – bývalý šéf Audi v FE, sportovní a technický poradce série
- GARY PAFFETT – 20 % – manažer v McLarenu pro projekty Formule E a Extreme E
- ALESSANDRA CILIBERTI – 20 % – technická manažerka FIA, vedoucí projektu Gen3