Lexus UX300e nezamíří na americký trh. Toyota věří v prosazení vodíku

Lexus UX300e nezamíří na americký trh. Toyota věří v prosazení vodíku
Fotografie: lexus.com
  • Toyota věří, že se na americkém trhu prosadí vodíkový pohon
  • Elektromobil od Lexusu by se jen těžko mohl rovnat konkurenci na americkém trhu
  • Toyota není jedinou automobilkou, která investuje do vodíkových technologií

Spalovací motor, elektromotor nebo snad vodík? Minimálně v Evropě se nad spalovacím motorem začíná poměrně smrákat. Osobně si myslím, že nikde zcela nevymře, ale každý petrolhead vidí, že koupit si dnes nějaký osmiválec je prakticky nemožné. Existují však trhy, kde naopak v dohledné době rozhodně neuspěje elektromobilita. Krásným příkladem je Rusko. Otevřený je však trh USA, alespoň Lexus tomu věří.

Lexus UX 300e (2020)

I Lexus už světu představil svůj první elektromobil. Lexus UX 300e nabídne výkon 200 koní a baterie má kapacitu 54,3 kWh. I tak se tento model na americký trh nepodívá, jak píše jalopnik.com

Důvod? Jedním může být například nedostatečná konkurenceschopnost. Však papírový dojezd elektromobilu od Lexusu je 320 kilometrů, což nemůže konkurovat vozům od Tesly nebo například Fordu Mustang Mach-E. Druhým důvodem je, že mateřská automobilka Toyota věří, že právě v Americe se prosadí vodíkový pohon. Na zlepšení vodíkové infrastruktury už pracuje například i Německo.

Situace se má zlepšit i v České republice. Unipetrol (kam spadá i čerpací síť Benzina) plánuje v první fázi rozšířit o vodíkové plnící stojany tři stávající čerpací stanice. A to v Praze na Barrandově, v Litvínově a v Brně. V plánu rozvoje má však Benzina i další vytipované lokality. Vodíkový pohon je momentálně v plenkách, ale v budoucnosti by se mohlo jednat i o zajímavou investici. Však osobní auta na vodíkový pohon má dnes například Toyota, Hyundai, ale také Mercedes. Postupem času se jistě přidají i další automobilky, a tak je potřeba, aby čerpací síť byla připravena.

Toyota má ve svém repertoáru vodíkový Mirai, který jsme si v minulosti mohli vyzkoušet. Výhodou vodíku je rychlé natankování a srovnatelný dojezd se spalovacím modelem. Nevýhodou je momentálně nedostatečná infrastruktura.

Technické parametry Lexus UX 300e (2020)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 495 × 1 840 × 1 540 mm, 1 540 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 200 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie54,3 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 300 km
Cena od1 000 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze