Lexus poskytne u svého prvního elektromobilu záruku milion kilometrů na baterii

3
Lexus poskytne u svého prvního elektromobilu záruku milion kilometrů na baterii
Fotografie: lexus.com
  • Týká se to modelu UX 300e
  • Baterie navíc nemá chlazení vodou, ale pouze aktivní chlazení vzduchem
  • Kromě chlazení je ale vybavena i předehřevem v chladném počasí

Toyota i její luxusní odnož Lexus jsou známa tím, že si zakládá na kvalitě a spolehlivosti. V tomto případě ale vyvstává otázka, zda si nevěří příliš a nevyláme si na záruce zuby. Electrek.co totiž přináší informaci, že Lexus poskytuje na svůj první elektromobil UX 300e záruku na baterii 10 let, případně milion kilometrů. Vůz se nejprve bude prodávat v Číně a později by měl přijít do Evropy.

O to pikantnější na tom celém je, že baterie tohoto luxusního crossoveru o kapacitě 54,3 kWh spoléhá pouze na chlazení vzduchem, což znamená mnohem větší tepelné namáhání. Vzduchem chlazenou baterii má jako jeden z mála elektromobilů Nissan Leaf, který je zejména ve své druhé generaci nechvalně proslulý jejím přehříváním při opakovaném rychlonabíjení a následným zpomalováním nabíjení. A na životnost baterie samozřejmě přehřívání také nemá pozitivní vliv.

Automobilka k tomu v oficiální zprávě uvádí: „Společnost Lexus pro UX 300e vyvinula vzduchový chladicí systém bateriových článků, který je bezpečnější a lehčí než systémy chlazené vodou. S chlazeným cirkulujícím vzduchem uvnitř jednotky bateriových zdrojů lze dosáhnout stabilního výkonu baterie i při vysoké rychlosti nabíjení a opakovaném rychlonabíjení. Systém jde ruku v ruce s klimatizací v kabině a zvyšuje výkon vozu, životnost baterie a výkon nabíjení. Důraz na spolehlivost byl i při vývoji systému vytápění baterií. Topné články pod každým bateriovým modulem minimalizují dopad chladného počasí na dojezdovou vzdálenost a zajišťují plný výkon od začátku.“

Podle vyjádření automobilky tedy půjde o aktivní systém, který má například Hyundai Ioniq, zatímco zmíněný Nissan používá systém pasivní. Každopádně jsme zvědaví, jak bude systém Lexusu fungovat a zda záruka bude odpovídat realitě. Jistě se najdou taxi společnosti, které to v relativně krátkém čase prověří.

Diskuze ke článku
Ven
Na foto č6, je vidět dojezd 270km a nabití cca lehce pod třičtvrtě baterie v pravo ,to leccos napoví o dojezdu ,tipuju 54x7=378, baterie x7 vychází PRAKTICKY na všech EV včetně Tesly. Teploty dolu se projeví rovněž na všech.🙋‍♂️
david
není problém zaručit 10 let a udávaný dojezd, stačí dostatečně naddimenzovat baterii a elektronicky to ošetřit aby to vypadalo stále stejně, hlavně u prémiových značek, kde zákazník neřeší cenu
Ing. Tomáš Bielko
Ing. Tomáš Bielko
Naposledy upraveno: 5. 7. 2020 10:09
sú už aj niekde zverejnené informácie, kto je dodávateľom elektromotorov pre tento lexus? :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze