Tradiční britská značka MG s čínským vlastníkem a výrobou v Číně vstoupila na český trh loni v létě se spalovacím modelem MG ZS a plug-in hybridem MG EHS. Již od počátku ale importér avizoval, že se dočkáme i plně elektrických modelů a původně mělo jít hlavně o elektrickou verzi modelu ZS, která nese označení MG ZS EV. S příchodem elektrického kombi MG5, které se již představilo na e-Salonu 2022, a kompaktního hatchbacku MG4 padla volba právě na tyto modely. MG4 ještě v Česku vystavován nebyl, ale pojďme se vrátit na autosalon v Bruselu, kde jsme si toto auto mohli prohlédnout naživo.
Elektrický hatchback MG4 Electric je konkurent Volkswagenu ID.3
MG4 je kompaktní elektrický hatchback, tedy konkurent Volkswagenu ID.3. A právě jím se možná designéři značky MG trochu inspirovali. Sice má ostřejší tvary než Volkswagen, ale silueta elektrického hatchbacku trochu podobná je a v interiéru je podobných znaků více. Palubní deska má také jednoduché tvary a dva displeje, z nichž ten menší je před řidičem (je ovšem větší než ten ve Volkswagenu) a uprostřed je hlavní displej infotainmentu.
Materiály v interiéru jsou kombinací levnějších tvrdých plastů a kvalitnějších měkčených plastů, čímž se také nijak výrazně neliší od svého hlavního konkurenta. Když si se svoji výškou 192 cm sednu „za sebe“, mám dostatek místa a opět je to podle mě podobné jako na zadních sedačkách hlavního konkurenta. Kolena rozhodně namačklá na sedačce před sebou nemám, naopak mám před nimi ještě několik centimetrů místa, což je mnohem lepší než v mnohých jiných hatchbacích této třídy se spalovacím motorem. Zkrátka, výhoda elektrické platformy s krátkou přídí a delším rozvorem je prostorově mnohem výhodnější.
Technické parametry MG 4 Emotion
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 287 × 1 836 × 1 504 mm, 1 655 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 51 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 350 km |
Cena od | 779 960 Kč |
Čím by měl tento vůz bodovat, to je cena. Zatímco Volkswagen ID.3 se zatím nedostal na cenu naftového Golfa, jak bylo původně avizováno, MG4 má šanci se jí výrazně přiblížit. V sousedním Rakousku totiž začíná na ceně 32 tisíc eur, což je v při současném kurzu přepočtu cca 760 tisíc korun. České zastoupení MG již avizovalo, že české ceny by se neměly výrazně lišit od cen v jiných evropských státech, takže je šance, že cena bude pod 800 tisíci Kč. A to by bylo hodně zajímavé.
Importér má s modely MG4 a MG5 velké plány
Na výroční konferenci M Motors, tedy importéra značek Mitsubishi a MG, zaznělo, že cílem pro značku MG je na letošní rok 2 tisíce vozů, z čehož by 20 % měly být elektromobily. To je tedy 400 vozů za letošní rok, což by v roce 2022 stačilo na 3. místo v registracích elektromobilů v Česku. Cíle to rozhodně nejsou malé, ale pokud budou vozy MG4 a MG5 k dispozici za opravdu dostupné ceny, tak by to neměl být problém z hlediska poptávky, protože dostupný elektrický hatchback a kombík této velikosti náš trh potřebuje jako sůl. Pak by to naráželo spíše na kvóty importéra – pokud by byly dostatečné, mohla by značka MG s elektromobilitou v Česku solidně zahýbat.
Auto ma cinske topeni - musis nastavit 26 stupnu aby bylo jako 21-22 v evropskem aute. "Autopilot" prilis zpomaluje v mirnych zatackach, take dost nebezpecne ztraci orientaci v pruzich.
Take podle me pozitivni je to ze to ma normalni kola - odpovidajici velikosti auta.
už to samotné je protimluv. MG byly anglické krásné malé sportovní vozy s velmi hezkými motory. Toto není MG!