Pokud čekáte na levnější Teslu, máme pro vás novinky. BYD přiveze do Evropy čínský luxus a Subaru si přichystalo trojici elektromobilů. Tak vítejte u fNews.
fNews #318 – Levnější Tesla se skutečně blíží, Zeekr podvádí v prodejích
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Tesla plánuje levný elektromobil za 25 tisíc dolarů. Vlastně neplánuje. Pak najednou zase ano a nyní Musk tvrdí, že je to něco mezi. Po měsících spekulací sám Elon Musk potvrdil, že levnější Tesla je sice v plánu, ale jedná se o předělaný Model Y. To by mohlo znamenat ještě více strohý interiér, levnější materiály, menší baterii a omezení některých technologií. Dává to smysl i proto, že výrobní linky na současné modely vyrábí více než je potřeba a vyplatí se tak využít stávající infrastrukturu. Co si o tom myslíte? Přivede to Tesle nové zákazníky, nebo odežene ty současné?
BYD v Evropě ještě neřekl poslední slovo a má v plánu přivést na naše trhy další značku – tentokrát YangWang. Zprvu se dočkáme dvou modelů s označením U8 a U9. První jmenovaný je prémiovým plug-in hybridním SUV s obřím výkonem 1 000 koní a zrychlením za 3,6 sekundy. Má samostatné řízení každého kola a zvládne tak otočku o 360° na místě. Zvládne dokonce i krátkodobě plavání ve vodě a s délkou 5,6 metrů se jedná vážně o obra. U9 je supersport s maximálkou přes 386 km/h. O něco později přijde sedan U7 s výkonem 1 250 koní a zrychlením za 2,9 sekundy. Tato působivá auta jsou však i na čínské poměry prémiová a drahá, kdy U8 začíná v přepočtu na 3,2 milionu korun. S daní, clem a poplatky za dovoz půjde o drahý špás. A je otázka, jestli evropské zákazníky natolik osloví.
Trojici elektromobilů pro Evropu představilo Subaru. Těšit se můžeme na modernizaci Solterry, menší crossover Uncharted a velké kombi E-Outback. Auta stojí na platformě, kterou automobilka sdílí s Toyotou. Solterra má nový design, ale také vyšší výkon i větší baterii. Uncharted je menší a má dojezd až 585 km dle WLTP a vedle čtyřkolky můžete zvolit i předokolku. Pokud chcete velký kufr, zaujmout vás může E-Outback, který také uveze až 1,5tunový bržděný přívěs. Všechny vozy se nezaleknou ani terénu a přicházet na trh budou postupně od konce tohoto roku, a hlavně během toho příštího. K jednotlivým modelům jsme přinesli podrobná představení.
Čínský automobilový trh je pod velkým tlakem, kdy konkurenční boj sráží ceny až nesmyslně nízko. Ve snaze vylepšit si prodejní čísla a tím i lépe dosáhnout na státní dotace některé automobilky přistupují k menším podvodům. Nyní například byly přistiženy značky Neta a Zeekrz u toho, že předčasně pojišťují neprodaná auta a prodejní statistiku určují dle povinného ručení. Například v prosinci 2024 Zeekr v Sia-menu registroval 2 737 vozů, ale reálně jich prodal pouze 271. Taková auta se následně prodávají jako tzv. „použitá s nulovým nájezdem“.
Co říkáte na čínský luxusní Yangwang? Zaujal by vás, nebo je pro vás otázka čínského původu a nejistého servisu nepřekonatelná? Dejte vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.


