Automobilka Subaru měla dosud v nabídce pouze jeden elektromobil, crossover Subaru Solterra. To se však nyní mění, protože představuje tři novinky s plně elektrickým pohonem. Dva modely jsou úplně nové a jde o kompaktní SUV (resp. crossover) Subaru Uncharted a velký kombík Subaru E-Outback. Třetí novinkou pak je modernizované Subaru Solterra. Všechny tři vozy jsou představeny jako alternativy s nulovými lokálními emisemi pro stávající modely Subaru, vybavené spalovacími motory typu boxer. Všechny tři dnes představené elektrické modely jsou postaveny na platformě e-Subaru Global Platform, která nabízí vyšší výkon, delší dojezd, rychlejší nabíjení a v neposlední řadě také závazek v podobě filozofie Subaru „Enjoyment and Peace of Mind“ (potěšení a klid mysli).
Platforma e-Subaru Global Platform, vyvíjená společně s Toyotou, adaptovala pohon všech kol Subaru AWD pro éru elektromobilů a nabízí lepší bezpečnost, vyšší točivý moment, přesnější rozdělování hnací síly a zdokonalené terénní schopnosti. Softwarově řízený systém AWD intuitivně upravuje rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, což se promítá do větší ochoty k zatáčení a přilnavosti za všech situací a na každém povrchu, zejména pak na sněhu a ledu. Na základě platformy S-AWD inženýři vytvořili dvě verze s pohonem předních kol (FWD) a jedním elektromotorem, jež jsou k dispozici u modelu Uncharted. Cílem bylo splnit očekávání nových zákazníků, kteří kladou důraz na dojezd a cenovou dostupnost.
Všechny tři modely se vyznačují většími akumulátory, silnějšími motory, delším dojezdem, rychlejším nabíjením a schopností táhnout těžší přívěsy. Tři roky poté, co se Solterra poprvé představila jako první elektrické SUV značky Subaru určené na silnice i do terénu, nyní tento vůz, který byl také prvním safetycarem mistrovství světa superbiků, přichází ve významně modernizované podobě.
Modernizované Subaru Solterra
S modernizací Subaru Sollterra přináší nejen nový design, ale i vylepšení technických parametrů. Tam patří hlavně zvýšení výkonu: dva elektromotory nyní poskytují systémový výkon 252 kW (342 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Solterra za 5,1 s. Další na řadě je delší dojezd, kterému pomohlo zvýšení účinnosti pohonu a zároveň větší baterie o využitelné kapacitě 73,1 kWh. Ten se dle předběžných hodnot posunul na více než 500 km dle metodiky WLTP. Dalším vylepšením pak je rychlejší nabíjení, zejména v nízkých teplotách, díky předehřevu baterie. I při teplotě -10 °C by se Subaru Solterra mělo nabít z 10 na 80 % za pouhých 30 minut. Nově pak je k dispozici volitelně i palubní nabíječka o výkonu 22 kW pro nabíjení střídavým proudem.









Subaru Solterra nyní také utáhne mnohem těžší přívěs, protože maximální hmotnost brzděného přívěsu byla nyní zdvojnásobena na 1,5 tuny. Kromě elegantnější přední části vozu byl přepracovaný i design interiéru. Tam nyní nalezneme pokročilý 14palcový displej infotainmentu. Byla také přidána podpora kamerového systému pro přehled o vlastnostech povrchu pod koly.


















Subaru Uncharted
Spolu s modelem Solterra se představilo také nové Subaru Uncharted, první kompaktní SUV, nebo spíše crossover této značky s čistě elektrickým pohonem. Model Uncharted, odvozený od Toyoty C-HR+, který je určen pro milovníky outdoorových aktivit a výkonných vozů, spojuje robustnost s agilitou. Dá se tedy říci, že jde o elektrickou alternativu k vozu Subaru XV. K dispozici je ve více variantách pohonu. Jelikož jde o Subaru, nesmí chybět verze AWD se dvěma motory, která má akumulátor o celkové kapacitě 77 kWh, výkon 252 kW (342 k) a dojezd 470 km. Maximální hmotnost brzděného přívěsu pak je, stejně jako u Solterry, 1,5 tuny. Z 0 na 100 km/h pak zrychlí za rovných 5 sekund.















Uncharted je však jediným aktuálním modelem značky Subaru, který nabízí i pohon předních kol a to rovnou ve dvou verzích. Verze Long Range má akumulátor o celkové kapacitě 77 kWh, tedy stejný jako verze AWD, ale pouze jeden motor. Dojezd pak je dle předběžných údajů úctyhodných 585 km dle metodiky WLTP. Základní varianta s pohonem předních kol pak má akumulátor o celkové kapacitě 57,7 kWh a předběžný dojezd dle WLTP je 445, km tedy jen mírně nižší oproti čtyřkolce. Subaru Uncharted pak má 22kW palubní nabíječku ve standardní výbavě všech verzí. Rychlonabíjení (DC) z 10 na 80 % pak zvládne za 30 minut při teplotě –10 °C díky funkcí předehřevu.
























Design Subaru Uncharted je účelný. Vůz má hranatý volant, v interiéru dvě bezdrátové nabíječky a pod volantem páčky pro regulaci rekuperace, což rozhodně chválím. Stejně jako Solterra má 14palcový displej infotainmentu. Poloměr otáčení vozu je 5,5 metru, což dokazuje jeho kompaktnost. Světlá výška 210 mm, dvoustupňový režim X-MODE, podvozek a řízení naladěné ve stylu Subaru pak zase ukazují, že se nebojí terénu, nebo minimálně nezpevněných cest.
Subaru E-Outback
Subaru E-Outback vzniklo na základě 30leté tradice původního průkopníka crossoverů značky Subaru. Jak už název napovídá, je elektrickou alternativou k oblíbenému Outbacku, tedy kombíku, jenž se nebojí do terénu. Přináší nové pojetí vlajkové lodi Subaru v segmentu elektrických vozů. Tento model je dle Subaru stvořen pro dobrodružství a vyladěn pro jistotu za volantem. Akumulátor má kapacitu 74,7 kWh a díky výkonu 280 kW (380 k) Subaru E-Outback zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za 4 a půl sekundy a předběžný dojezd dle metodiky WLTP je přes 450 km. Terénní schopnosti dokládá symetrický pohon všech kol, světlá výška 210 mm i dvoustupňový režim X-MODE. Maximální hmotnost brzděného přívěsu pak je 1,5 tuny.





Nezapomnělo se ani na bezpečnost, nalezneme zde například samočinné nouzové zastavení, brzdění při sekundární kolizi a funkce vycházející z asistenčního systému EyeSight, který známe i ze spalovacích modelů značky Subaru. Jelikož jde o kombík, je důležitá i prostornost. Subaru E-Outback je delší než Solterra a má o poznání větší zavazadlový prostor. Zatím neznáme jeho přesný objem, ale dle automobilky se tam vejdou například 4 velké kufry nebo přepravka pro psa.
Design je založen na robustním vzhledu, jako u jiných modelů značky Subaru. Vůz může obouvat kola o průměru 18 až 20 palců z lehké slitiny. Robustní vzhled posilují i střešní ližiny, které zároveň usnadňují převážení věcí na střeše. Nezapomnělo se ani na zadní stěrač, který bude potřeba zejména při jízdách po nezpevněných cestách. Název Outback doslova tvořil historii Subaru a nyní je použit pro nový čistě elektrický model, který bude uveden na evropský trh. E-Outback kombinuje vše, co řidiči milují na svém osvědčeném sourozenci s motorem 2,5 l BOXER – všestrannost, terénní schopnosti a jistotu na každém povrchu, nově s tichým a výkonným elektrickým pohonem a propracovanou moderní technikou.
Přidáním těchto dvou elektrických modelů do své současné nabídky a modernizací svého prvního elektromobilu hodlá Subaru i nadále plnit slib potěšení z jízdy a klidu mysli nejen pro automobilové nadšence i rozené dobrodruhy a zajistit, že budou mít i nadále k dispozici vozy, které milují.
Dočkáme se už letos
Subaru Solterra 2026 by mělo být k dispozici ve vybraných zemích od konce roku 2025. Nejmenší z elektrických modelů, Subaru Uncharted, pak bude mít novinářské jízdy od října 2025 a zahájení prodeje by mělo být v prvním kvartálu 2026. Naopak největší elektromobil Subaru, model E-Outback, slibuje uvedení na trh také v prvním kvartálu 2026 s možností objednání ve vybraných zemích od konce roku 2025. Česko ale pravděpodobně mezi vybranými zeměmi nebude.
