Toyota představila druhé provedení svého prvního plně elektrického SUV Toyota bZ4X, tentokrát jako kombi Touring. To vzniklo prodloužením karoserie o 140 na výsledných 4 830 mm a zvýšením o 20 na konečných 1 670 mm. Výrazně narostl i prostor pro zavazadla, a to na 600 l základního objemu. To vše se přidává k výhodám stávající krátké verze v podobě nových, kompaktních pohonných jednotek eAxle se SiC silovými prvky a volitelného inteligentního pohonu všech kol XMode. Oproti výchozí verzi se podle předběžných technických údajů o něco zvětšila i baterie, která nyní udává brutto kapacitu 74,7 místo 73,2 kWh. Novinkou, známou už z faceliftu výchozí bZ4X, je přepracované vodní chlazení baterie s novou možností manuální či automatické aktivace předehřevu.












Standardem tu nyní je třífázová AC nabíječka o výkonu 11/22 kW podle verze, nejvyšší rychlost DC nabíjení zůstává na hodnotě „přibližně“ 150 kW. Vůz dosud nemá hotovou homologaci, automobilka tak zveřejnila zatím jen částečné a předběžné technické údaje. Víme tak, že předokolka by měla nabídnout nejvyšší výkon 224, čtyřkolka pak 380 k, což z ní činí aktuálně nejvýkonnější elektrickou Toyotu vůbec. Mezi další vlastnosti patří i schopnost tahat vlek o hmotnosti až 1 500 kg a záruka na trakční baterii na 10 let/1 000 000 km s podmínkou její každoroční kontroly.
Design samozřejmě vychází z krátké verze, odlišuje se však hrubou texturou krytů lemů blatníků, černými koly a robustními střešními ližinami s nosností 70 kg. Záď dostala přepracovaný nárazník a nová, vodorovná koncová světla. V nabídce barev se objevil nový, bronzový odstín. Zmodernizovaný interiér s novým středovým panelem a přepracovaným 14" displejem se rovněž shoduje pro obě verze, zde ale dostal volitelné zelené ladění interiérových panelů. Nechybí plánovaní elektromobilních tras a nabíjecích zastávek.
Nové kombi se dostane na evropské trhy na jaře 2026, o cenách zatím informace zveřejněny nebyly.





















Ak to má byt totiž elektrický Outback tak ten rozhodne neslúži na dochádzanie do práce. Je to auto na dlhé trasy a navyše zo slušnou až nadpriemernou priechodnosťou v teréne. A pri tejto karosérii to už z princípu bude viac papať. Takže akákoľvek kapacita pod 80-85 je neakceptovateľná. Ideál 90-100 a pri troche fantázie aj viac.
A rýchlosť nabíjania 150kW v roku 25/26???? ehmmmmmmm... netuším síce aká bude krivka - ale aj keby bola plochá ako kozy 15 ročnej baletky tak je to prúser...
Toto sí kupia len ľudia neznalí elektromobility alebo nadšenci značky
Minimálně v interiéru to je zajímavé auto, ale je znát, že Toyota je v oboru ještě nováčkem. Potenciál do budoucna u nich je, ale dnes je konkurence dál.
Jako vážně přední pohon?
A proč tak malá baterie? Vždyť je to auto velké skoro 5 metrů!
Hyundai Kona má 64 kWh tak ať mi nikdo netvrdí že sem do takhle velkého auta nejde dát 90-100 kWh.
Protože tohle auto jak tu už napsali, není na jízdy kolem komína ale jasně určený do terénu a delší trasy.
A navíc vozík 1,5 t.
Tohle je s malou baterií 74 kWh úplně na h. kombinace.
A ještě potemní náhon to bude hrabat už jen při pohledu na suchou rovnou silnici.
Proč potom tam dávat elektromotor, který má z principu obrovský krouťák, když ho nemůžete prenrst na silnici protože tam výrobce dal přední náhon a při rozjezdu se předek zvedne s je po krouťáku!
Fakt nechápu proč stále vidím ty klasický automobilky ukazují jak vůbec nechápou co elektromobil potřebuje nejvíc a v čem je rozdíl o proti spalováků.
Alespoň konečně už pochopili že vzadu zrušili tunel to jim trvalo docela dlouho.
Ještě ale stále nechápu že vpředu není potřeba tradici “cokoli” protože to potřebuje jen spalovací auto ale u elektromobilů se řeší jen směr jízdy dopředu a dozadu.
Na to stačí tlačítko kdekoli pod volantem, nebo na desce.
Ten ovladač co vypadá jako tradici páska je úplně zbytečný a jen ukazuje že to stále ty automobilky nepochopili a tahají za sebou tu spalovací kouli.