Kdo získal titul nejlepšího elektromobilu letošního roku?

Kdo získal titul nejlepšího elektromobilu letošního roku?
  • Ceny uděloval časopis What Car?
  • Vítěz měl výhodu nově uvedeného modelu

Udělování cen časopisu What Car? se každým rokem docela dost řeší. Pro rok 2018 ale měl jeden vůz v kategorii elektromobilů velkou výhodu. Nissan Leaf totiž právě oslavil příchod nové generace, i my se s ním teprve seznamujeme. Podívat se můžete na naši galerii z Tenerife, jak Leaf pózuje se sopkou, nebo první jízdní dojmy. Nakonec byl vítězem právě on, když bodoval hned díky několika vlastnostem.

Časopis What Car? uděluje ocenění, která patří mezi evropskými automobilovým zákazníky k nejuznávanějším a nejrespektovanějším. Patří také k největším britským médiím zaměřeným na nákup automobilů a jde o vcelku důvěryhodný zdroj doporučení pro nákup nového vozu. Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?, chválil Nissan Leaf slovy: „Trh s elektromobily ještě nikdy nebyl tak konkurenční, a přesto Leaf deklasoval všechny své rivaly, neboť pro většinu kupujících je jeho pořízení nejrozumnější. Spojuje v sobě vynikající výkon s bohatou standardní výbavou a nízkými provozními náklady. A jeho reálný dojezd obstojí i v zimě.“

Trh s elektromobily ve Spojeném království roste a nyní se podílí na přibližně pětině prodeje modelu Leaf v Evropě. Na akci Nissan Electric Ecosystem Experience společnost Nissan rovněž prozradila, že během pouhých tří měsíců od oznámení nového Nissanu Leaf na něj již obdržela více než 12 000 objednávek. To znamená, že se v Evropě jeden vůz prodá každých 12 minut.

Systém Nissan xStorage rovněž získal pochvalu v kategorii Technologických cen, která uznává inovativní technologické novinky. Systém Nissan xStorage využívá recyklované baterie z elektromobilů a zákazníkům umožňuje ukládat elektrickou energii, když ceny klesají, a dokonce prodat nadbytečnou elektrickou energii z vozu Leaf nebo e-NV200 zpět do energetické sítě.

V zásadě nemáme na ocenění Leafu pro rok 2018 námitek. Hodně se nám líbí také BMW i3, ale Nissan elektromobil posunul v Evropě o trochu dál. Baterie s kapacitou 40 kWh je už slušná porcička a navíc přihodil technologii autonomního řízení ProPilot a systém e-Pedal, který umožňuje řidičům rozjíždět se, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním přítlaku na akcelerační pedál.

Konečně taky vůz vypadá k světu. Zvenku je z některých úhlů až trošku agresivní a vnitřek dostal kvalitnější materiály a vypadá mnohem hodnotněji.

Zdroj: newsroom.nissan-europe.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze