Nový Leaf půjde koupit i v „Plusku“. Větší bude výkon a hlavně dojezd

Nový Leaf půjde koupit i v „Plusku“. Větší bude výkon a hlavně dojezd
Fotografie: Nissan
  • Silnější verze se bude jmenovat E-Plus
  • Baterie zvýší kapacitu na 64 kWh
  • Variantu E-Plus si ale budete moci koupit až příští rok

O tom, že Leaf přijde ve dvou verzích, se mluvilo již při uvedení nové generace. Pomalu se nám celá mozaika začíná odkrývat díky uniklé prezentaci automobilky Nissan. Aktuální verze Leafu pro rok 2018 ujede podle NEDC 378 kilometrů. V USA si ale na dojezd posvítili a jejich testovací cyklus EPA ukazuje 240 kilometrů, na které se ale můžete spolehnout. S 40kWh baterií určitě nebude problém s trochou snažení „olizovat“ třistakilometrovou hranici. Na dnešní poměry se jedná o skvělé hodnoty, nikdy však není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe.

Nissan Leaf E-Plus z prezentace Nissanu

Leaf rozhodně nechce nechat nic náhodě a v roce 2019 plánuje uvést vylepšenou verzi E-Plus. Přidaná hodnota „Pluska“ bude na všech frontách. Vůz dostane nový elektromotor s výkonem 215 koní, zatímco ten stávající má o 65 koní méně. Nemalá dávka výkonu se projeví na zrychlení, které spadne z 8,5 na 6,5 vteřiny. Novou baterii také bude možno dobíjet výkonem kolem 100 kW (stávající verze zvládne pouze klasickou 50kW rychlonabíječku).

Porovnání klasické verze a verze E-Plus

Nejdůležitější však bude dojezd, který díky 24kWh nárůstu baterie pořádně poskočí (nárůst se mimochodem rovná celkové kapacitě první generace Leafu). Pro E-Plus se počítá s reálným dojezdem 380 kilometrů, což už je opravdu slušná dávka. Náš evropský cyklus bude pravděpodobně počítat hodně přes 550 kilometrů dojezdu, a tím pádem půjde většina konkurence stranou. K lepšímu dojezdu navíc u Leafu úplně poprvé přibude systém tepelného managementu, který dokáže zejména v zimním období prodloužit dojezd až o desítky procent.

Jak vidíte, důvodů pro pořízení je spousta, a to by v tom byl čert, aby to nemělo i nějaký ten háček. Háčky jsou pouze dva: první je cena a druhým dostupnost. Na verzi E-Plus si budeme muset počkat až na příští rok, což by znělo o moc lépe, kdyby nebylo 3. ledna. Tím druhým je samozřejmě cena. Nemalé vylepšení výkonu, nabíjení i dojezdu si v Severní Americe podle všeho cení na 6 tisíc dolarů. U nás základ nového Leafu stojí 850 tisíc korun, po přepočtení příplatku na koruny a přidání daně jsme se dostali přesně na milion korun. Nevíme jak vy, ale my bychom do 65 koní navíc a minimálně 150 kilometrů dojezdu těch 150 tisíc korun určitě obětovali.

Technické parametry Nissan Leaf (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie40 kWh (38 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Cena od850 000 Kč

Zdroj: pushevs.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze