Když BMW na frankfurtském autosalonu ukázalo BMW i3s, byli jsme z toho trošku rozpačití. Ne že by BMW i3s nevypadalo dobře. Navazuje na předfaceliftovanou verzi, takže se drží pravidla, že buď i3 milujete, nebo nesnášíte. Co nás zklamalo byl fakt, že i3s nedostalo větší baterie.
BMW aspoň přidalo 14 koní výkonu, zrychlení z klidu vůz zvládne za 6,9 sekundy. Modernizovaná verze nabídne i speciální driftovací režim. Ale co ta baterie? Reálný dojezd 200 kilometrů není špatný, ale na velké cestování to není. A hlavně konkurence jde dále. Volkswagen e-Golf by měl zvládnou i více jak 200 kilometrů a nový Nissan Leaf laťku posouvá zase o kousek dále.
Spekuluje se, že ačkoli BMW i3s dorazí na trh začátkem ledna, tak už letos se máme dočkat verze s větší baterií. Momentálně má BMW i3s baterie s kapacitou 94Ah. Silnější baterie mají mít 120 Ah, což je zhruba 35 kWh. Díky tomu by se dojezd mohl zvýšit zhruba o 50 kilometrů. To by znamenalo, že by dojezd měl překonat konkurenční Volkswagen e-Golf, který podle cyklu NEDC ujede 300 kilometrů na jedno nabití, v reálu pak zhruba 250 kilometrů. Teoretický dojezd nového BMW i3 by mohl být kolem 370 kilometrů dle jednotného testovacího cyklu, reálně tedy přes 300 kilometrů.
BMW na začátku roku slibovalo, že zákazníkům dodá do konce roku 100 tisíc elektrifikovaných vozidel. To se automobilce skutečně povedlo, a tak na oslavu elektroúspěchu přeměnila vzhled své centrály z čtyřválce na baterii, a to díky speciálnímu osvětlení.
BMW i3s – Autosalon Frankfurt 2017
Technické parametry BMW i3s 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 1 105 000 Kč |
Zdroj: bmwblog.com