Nebudeme se tajit tím, že BMW i3 se nám v redakci líbí, a to jak po designové stránce, tak i jízdně, protože nabízí pohon zadních kol. Může vám to připadat jako drbání se pravou rukou na levém uchu, ale s i3kou je docela zábava. Ovšem ta pravá by mohla přijít až s BMW i3s. Proč?
Ve Frankfurtu BMW ukázalo model i3s, který dostal modernější design. Baterie má stejnou kapacitu, ale BMW přidalo i „driftovací režim“, respektive o inovativní protiprokluzový systém specificky navržený pro intenzivní dodání výkonu elektrické hnací soustavy BMW eDrive.
Základní vlastností nového systému je 50krát rychlejší činnost, kterou umožňuje kalkulace prováděná přímo v elektromotoru, a ne v samostatné jednotce, jak je tomu u konvenčních systémů. Významně se tak zkracuje vzdálenost pro jednotlivé signály. Toto řešení je další ukázkou toho, že modely „BMW i“ jsou skutečnými průkopníky inovativních technologií.
„Z důvodu větší úrovně točivého momentu a okamžitých reakcí na pohyby akcelerátoru kladou elektromotory mnohem větší nároky na stabilizační systémy než konvenční pohonné jednotky,“ vysvětluje Peter Langen, vedoucí vývoje podvozků u BMW.
Je to možná vůbec poprvé, kdy použitá technologie z elektromobilu postupně dorazí i do spalovacích modelů. Tento systém, který je poprvé právě v BMW i3s, bude německá automobilka postupně nabízet i do klasických modelů. Přínos kratších regulačních cyklů přitom není vyhrazen pouze elektřinou poháněným vozům, ale tento inovativní princip optimalizuje trakci, jízdní stabilitu a dynamiku také u vozidel se spalovacími motory. Proto bude použit rovněž v dalších modelech, včetně těch od MINI, a to jak s předním i zadním pohonem, tak s pohonem všech kol. Ve všech nabídne větší jistotu a radost z jízdy při zrychlení na všech typech povrchů.
BMW i3s – Autosalon Frankfurt 2017
Technické parametry BMW i3s 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 1 105 000 Kč |
Zdroj: press.bmwgroup.com