Protiprokluzový systém z BMW i3s zamíří i do dalších modelů

Protiprokluzový systém z BMW i3s zamíří i do dalších modelů
  • Tento systém poprvé využívá BMW i3s
  • Základní vlastností nového systému je 50krát rychlejší činnost
  • Výpočty se provádějí přímo v elektromotoru, nikoliv v oddělené jednotce

Nebudeme se tajit tím, že BMW i3 se nám v redakci líbí, a to jak po designové stránce, tak i jízdně, protože nabízí pohon zadních kol. Může vám to připadat jako drbání se pravou rukou na levém uchu, ale s i3kou je docela zábava. Ovšem ta pravá by mohla přijít až s BMW i3s. Proč?

Ve Frankfurtu BMW ukázalo model i3s, který dostal modernější design. Baterie má stejnou kapacitu, ale BMW přidalo i „driftovací režim“, respektive o inovativní protiprokluzový systém specificky navržený pro intenzivní dodání výkonu elektrické hnací soustavy BMW eDrive.

Základní vlastností nového systému je 50krát rychlejší činnost, kterou umožňuje kalkulace prováděná přímo v elektromotoru, a ne v samostatné jednotce, jak je tomu u konvenčních systémů. Významně se tak zkracuje vzdálenost pro jednotlivé signály. Toto řešení je další ukázkou toho, že modely „BMW i“ jsou skutečnými průkopníky inovativních technologií.

Z důvodu větší úrovně točivého momentu a okamžitých reakcí na pohyby akcelerátoru kladou elektromotory mnohem větší nároky na stabilizační systémy než konvenční pohonné jednotky,“ vysvětluje Peter Langen, vedoucí vývoje podvozků u BMW.

Je to možná vůbec poprvé, kdy použitá technologie z elektromobilu postupně dorazí i do spalovacích modelů. Tento systém, který je poprvé právě v BMW i3s, bude německá automobilka postupně nabízet i do klasických modelů. Přínos kratších regulačních cyklů přitom není vyhrazen pouze elektřinou poháněným vozům, ale tento inovativní princip optimalizuje trakci, jízdní stabilitu a dynamiku také u vozidel se spalovacími motory. Proto bude použit rovněž v dalších modelech, včetně těch od MINI, a to jak s předním i zadním pohonem, tak s pohonem všech kol. Ve všech nabídne větší jistotu a radost z jízdy při zrychlení na všech typech povrchů.

BMW i3s – Autosalon Frankfurt 2017

Technické parametry BMW i3s 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie27,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od1 105 000 Kč

Zdroj: press.bmwgroup.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze