Škoda Karoq si střihla světovou premiéru na švédské půdě a nástupci modelu Yeti jsme se věnovali opravdu častokrát. Po technologické stránce se nám líbí programovatelné klíče, které mají až tři profily. Podle použitého klíče tak vůz umí nastavit klimatizaci, bezpečnostní asistenty nebo sedadla na konkrétního řidiče. Karoq také bude první vozidlo od Škody Auto, které dostane před volant displej. Škoda mu říká Digital Instrument Panel a my o něm víme podrobnosti. Třeba to, že budou k dispozici hned čtyři režimy zobrazení.
- Klasické uspořádání
Uspořádání, které znáte z vašich vozů. Na levé straně je k vidění otáčkoměr, vpravo rychloměr
- Digitální uspořádání
Zde si řidič vybere preferovaný zdroj informací, například navigaci, která poté zabírá velkou část displeje. Zbytek informací jako aktuální rychlost, rychlostní stupeň nebo rozpoznaná dopravní značka se zobrazuje v horní nebo spodní virtuální liště menším písmem a symboly.
- Uspořádání Infoprofile
U toho typu rozmístění se uprostřed displeje nachází preferovaný zdroj informací, například navigace. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro další individuální informace, jako je aktuální rychlost, navigační výhled s piktogramy, rychlostní stupeň a tak dále.
- Redukované uspořádání
Nejvíce se hodí pro jízdu v noci. Na displeji se zobrazují pouze dvě vybrané informace, například rychlost a dojezd na palivo, které máte v nádrži. K dispozici je informace o času a podobně, které se zobrazují malým písmem na horní straně displeje. V případě aktivní navigace se uprostřed displeje ukazuje navigační šipka.
Škoda Auto rozhodně není v tomto ohledu první. Koncernový sourozenec Audi využívá stejný systém, kterému říká virtual cockpit. Podobné řešení s displejem před volantem má také Volkswagen. A displej můžeme najít nejen v koncernových autech, ale také v BMW, Mercedesu nebo Jaguaru. Ne vždy však displej před volantem znamená, že si prostředí můžete přizpůsobit svému obrazu. Některé automobilky razí cestu, že ovládat můžete jen něco málo, naopak jinde zase prakticky vše. Díky tomu, že displej dokáže vykreslit proměnlivé informace, jsou displeje před volantem určitě budoucností a dost možná i řešením méně nákladným na výrobu.
Zdroj: skoda-storyboard.com