Na automatické parkování si již většina z nás zvykla. Více nebo méně propracovaný systém najdete výměnou za příplatek v každém dnešním autě. Po zapnutí směrovek, kterými dáte najevo, na jaké straně chcete zaparkovat, se vozu dříve nebo později zalíbí nějaké parkovací místo. Pak už jen stačí následovat pokyny na obrazovce, měnit polohu řadící páky a pracovat s plynem. BMW řady 7 posunulo hru na další level, když představilo chytrý klíček s displejem. Právě pomocí klíčku se dá s vozem vyparkovat, aniž byste museli ve voze sedět. Vůz si však poradí pouze s popojížděním vpřed nebo vzad, kroutit volantem se mu už nechce. Mercedes se nenechal zahanbit a vytvořil propracovanější systém, který s vámi najde parkovací místo a poté vám již dovolí vůz opustit. O to, jak systém samočinného parkování v Mercedesu funguje, jsme se zajímali v seriálu o technologiích.
Pak jsou tu ale značky, které začaly problém parkování řešit – jak se říká – od podlahy. Proč vůbec řidiče obtěžovat hledáním parkovacího místa? Jak bude budoucnost vypadat, již nastínila Tesla ke konci svého propagačního videa. S podobnou senzací nyní přichází i Faraday Future, tedy nová cílevědomá automobilka, jejíž model 91 převyšuje Teslu ve všech zatím publikovaných parametrech.
Vůz pracuje s 10 kamerami s vysokým rozlišením, 13 radarovými senzory, 12 ultrazvukovými senzory a jedním 3D lidarem, který se při práci vysune z přední kapoty. To je ve srovnání s hardwarem Tesly velká mašinérie. FF 91 ale tohle všechno potřebuje, aby vám mohl ukázat svou Driverless Valet Parking Feature. Tato služba bude vyžadovat pouze příkaz pro zaparkování z vašeho mobilního telefonu. Po vystoupení z vozu začne automobil okamžitě šmejdit po parkovišti a hledat nějaký volný „flek“. V případě úspěchu se pak samozřejmě šikovně narovná přesně mezi vyznačené pruhy.
Všechna data musí zpracovávat superrychlý čip. Řídící jednotka je prý rychlejší než v kterémkoli jiném voze na světě. To znamená rychlejší než dosavadní nejpokročilejší platforma NVIDIA Drive PX2, která je mozkem nejmodernějšího autonomního hardwaru Tesly. Výsledek je bezesporu obdivuhodný. Snad automobilka neusne na vavřínech a dotáhne své velkolepé dílo do konce. Teslu máme rádi, fandíme ale komukoli, kdo dokáže popohnat vývoj nových technologií kupředu a motivovat konkurenci. Přijde nám totiž, jakoby si automobilky nové technologie nechávaly pro sebe. Ještě donedávna je žádná nedokázala předvést mimo svojí komfortní zónu, kdy si nechaly každou maličkost nejdřív pořádně proplatit a do nějakých velkých změn se jim nechtělo.