Nová verze lidaru pro autonomní řízení

Nová verze lidaru pro autonomní řízení
  • Senzor bude základem pro nejrůznější autonomní asistenty
  • Na jeho vývoji se podílí i pražské vývojové centrum
  • Technologie by měla být nejlevnější na trhu

Společnost Valeo, která dodává chytré technologie několika předním značkám automobilového průmyslu, představila v japonském Tokiu nejnovější verzi svého lidaru. Jde o senzor, který pomocí laseru detekuje chodce, zvířata i další automobily pohybující se v provozu.

Existuje několik typů těchto snímačů, ten nejznámější je rotační typ, který používá autonomní vozidlo od Googlu. Již příští rok začne mimochodem firma Valeo sériově vyrábět zmenšenou variantu tohoto rotačního senzoru jménem Scala. Ten bude zabudovaný v předním nárazníku.

Valeo Cruise4U

Nově představený lidar bude umístěn také v předním nárazníku a výhodou je, že nemá žádné mechanické pohyblivé části. Proto bude patřit k cenově nejdostupnějším senzorům na trhu. Senzor má 16 samostatných vyhledávacích segmentů a dokáže tak detekovat chodce, cyklisty, motocyklisty i automobily pohybující se kolem vozu. Systém dokáže dohlédnout až do vzdálenosti 100 metrů. Senzor se dá využít pro jednotlivé části autonomního řízení, jako je asistent parkování, asistent nouzového brzdění nebo asistent pro jízdu v dopravní koloně. Velkou výhodou je schopnost systému pracovat za snížené viditelnosti i nepříznivých povětrnostních podmínek, jako je tma, déšť či mlha. Na vývoji senzoru se podílí i pražské vývojové centrum a dočkáme se ho zhruba za 2 roky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze