Společnost Valeo, která dodává chytré technologie několika předním značkám automobilového průmyslu, představila v japonském Tokiu nejnovější verzi svého lidaru. Jde o senzor, který pomocí laseru detekuje chodce, zvířata i další automobily pohybující se v provozu.
Existuje několik typů těchto snímačů, ten nejznámější je rotační typ, který používá autonomní vozidlo od Googlu. Již příští rok začne mimochodem firma Valeo sériově vyrábět zmenšenou variantu tohoto rotačního senzoru jménem Scala. Ten bude zabudovaný v předním nárazníku.
Nově představený lidar bude umístěn také v předním nárazníku a výhodou je, že nemá žádné mechanické pohyblivé části. Proto bude patřit k cenově nejdostupnějším senzorům na trhu. Senzor má 16 samostatných vyhledávacích segmentů a dokáže tak detekovat chodce, cyklisty, motocyklisty i automobily pohybující se kolem vozu. Systém dokáže dohlédnout až do vzdálenosti 100 metrů. Senzor se dá využít pro jednotlivé části autonomního řízení, jako je asistent parkování, asistent nouzového brzdění nebo asistent pro jízdu v dopravní koloně. Velkou výhodou je schopnost systému pracovat za snížené viditelnosti i nepříznivých povětrnostních podmínek, jako je tma, déšť či mlha. Na vývoji senzoru se podílí i pražské vývojové centrum a dočkáme se ho zhruba za 2 roky.