Elektrická horečka píše jeden zajímavý osud za druhým, až budou hollywoodští scénáristé hledat nové náměty, právě tady najdou spousty jímavých, dramatických i neuvěřitelně spletité příběhy. A často by jim stačilo obejít jen pár bloků ve vlastním městě; jedním z nejzajímavějších totiž prochází losangeleský startup Faraday Future. Ten je klasickým příkladem společnosti, která by za normálních okolností neměla šanci přežít, jenže opakované pády znovu a znovu vyřešili noví a noví investoři.
Nejdříve společnost začala stavět továrnu, pak jí došly peníze. Pronajala si tedy jinou, už hotovou. Stala se obětí finančních spekulací. V lednu 2017 představila prototyp sériového auta a nasbírala přes 64 tisíc objednávek. Pak ji opustili dva klíčoví ředitelé a založili konkurenční společnost Canoo. Koncem roku 2017 museli společnost zachraňovat noví investoři. Zakladatel a majitel Ťia Jüe-tching se sám dostal do finančních problémů ve svém domácím, čínském byznysu. Napřesrok přišla injekce od nejmenovaném hongkongského investora a výroba byla ohlášena na konec roku 2018. Mezitím společnost přetáhla finančního ředitele Fordu Michaela Agostu a koncem léta přibyl další investor. Jenže už v říjnu následovalo propouštění, odchod spoluzakladatelů a do konce roku klesl počet zaměstnanců z 1 000 na 600.
V březnu 2019 přišly další záchranné dolary, tentokrát od čínské společnosti The9, provozující on-line hry. Vznikl nový společný podnik se záměrem vyrábět auta v Číně. Jenže už v květnu následovala restrukturalizace, v červnu pak další propouštění a v říjnu osobní bankrot pana Jüe-tchinga. Ten zároveň přenechal vedení firmy Carstenu Breitfeldovi, někdejšímu řediteli Bytonu. Aktuálně se firmu podařilo dostat na burzu a usiluje o spojení s mamutím koncernem Geely. Každopádně by měla podle insideevs.com ve středu představit definitivní sériovou podobu modelu FF 91, tedy luxusního crossoveru s velkou baterií a výkonem kolem 1 000 koní. Jsme zvědaví.