I-PACE se ještě ani neohřál a už má za zády elektrický Mercedes

I-PACE se ještě ani neohřál a už má za zády elektrický Mercedes
  • Elektrický Mercedes má nabídnout podobný dojezd i výkon, těšit se tedy můžeme na dojezd okolo 400 kilometrů a výkon 400 koní
  • Mercedes s velkou pravděpodobností přijede na trh až příštím rokem

Včerejší představení Jaguaru I-PACE byla velká sláva, vždyť už máme české ceny luxusního elektromobilu, který může hravě konkurovat Tesle. To ale neznamená, že to bude mít britská šelma jednoduché. Tento rok se ukáže nejen přímá konkurence Audi e-tron, ale také Mercedes-Benz EQC. Ten se začne pravděpodobně prodávat až příští rok, dokončil však zimní fázi testovaní a vypadá víc než připravený zamíchat trhem s elektromobily.

Mercedes-Benz EQC

Prototyp se musel vypořádat se zimní zkouškou ve švédském městě Arjeplog, kde se teploty pohybují kolem minus 35 stupňů Celsia. Asi nemusíme zdůrazňovat, jak moc je pro elektromobil důležité testování v zimních měsících. Elektrické SUV EQC bude vybaveno 70kWh baterií, která prý zvládne zásobovat Mercedes na trati dlouhé 500 kilometrů. Jde ale o starší testovací cyklus NEDC a nový WLTP dojezd pravděpodobně trochu sníží. Reálně se tedy budeme dle našeho odhadu pohybovat okolo hranice 380 až 400 kilometrů dojezdu na jedno nabití. V tomto případě tedy bude muset být Mercedes úspornější než Jaguar, který stejný dojezd zvládne s baterií o 20 kWh vyšší kapacitou.

Podle posledních zpráv bude Mercedes umět pořádně přiložit ruku k dílu. Dva elektromotory budou dodávat výkon 400 koní, což znamená zrychlení na stokilometrovou rychlost pod pět sekund. Tabulka níže vám ukáže, jak moc si jsou oba elektromobily svými výkony podobné.

Jaguar I-PACE Mercedes-Benz EQC
Kapacita baterie 90 kWh 70 kWh
Dojezd 500 km dle NEDC 500 km dle NEDC
Výkon 400 koní 400 koní
Zrychlení na 100 km/h 4,8 vteřiny 5 vteřin
Cena 2 039 092 Kč s DPH zatím neznámá

Zdroj: media.daimler.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze