Korejská automobilka s prvním vlastním elektromobilem přišla v roce 2016, když na trh přivedla Ioniq. V Česku velmi dobře známé a vcelku oblíbené auto. Ostatně nedávno jsme jej v revidované verzi měli možnost znovu vyzkoušet při testu věnovaném ekonomické stránce provozu. A jak podle nás dopadla modernizace vozu? Na to se můžete podívat ve videu níže.
Ale teď již k jádru věci. Jihokorejci představili plán na nadcházející tři roky během nichž poznáme úplně nové elektromobily. Zajímavou novinkou je, že všechny ponesou stejné označení Ioniq. Píše o tom arstechnica.com. Prakticky jde o stejný princip, jako když před pěti lety tatáž společnost ohlásila vznik luxusní odnože Genesis. Všechny nově příchozí elektromobily tudíž budou spadat pod značku Ioniq.
Ioniq 5, 6 a 7
Jako první už v roce 2021 na trh vstoupí Ioniq 5. Středně velký crossover, jehož základy se budou opírat o koncept 45, který byl představen v minulém roce na autosalonu v Ženevě. Zmiňovaný koncept si rovněž odnesl ocenění „Nejlepší koncepční vůz“ ve speciálním vydání Design Awards časopisu Wallpaper.
Hned o rok později Hyundai představí Ioniq 6. I zde k inspiraci poslouží již známý koncept. Tentokrát se jedná o letošní výtvor známý pod označením Prophecy. Motoristické novináře zaujal především tím, že v interiéru chybí volant, který byl nahrazen dvěma joysticky. Jejich pomocí lze ovládat až 90 procent veškerých funkcí auta. Ergonomické uspořádání tohoto typu nese označení IHI (Intuitive Human Iterface).
Koncem roku 2023, respektive na úplném začátku 2024, pak na řadu přijde Ioniq 7. O něm zatím nevíme prakticky vůbec nic mimo to, že půjde o robustní SUV. „Značka Ioniq změní paradigma zkušeností zákazníků s elektrickými vozy,“ sdělil Wonhong Cho, výkonný viceprezident a globální marketingový ředitel společnosti Hyundai Motor Company. „S novým důrazem na propojenost našich životů nabídneme elektrifikující zážitky, které se stanou nedílnou součástí šetrného životního stylu.“
Jen u toho nezůstane
První tři zmiňované bateriové vozy značky Ioniq budou postaveny na nově vyvíjené platformě. O její vývoj se pochopitelně stará Hyundai a pracovně ji nazývá Electric Global Modular Platform. Zkráceně E-GMP. Vzhledem k různorodosti jednotlivých vozů půjde o pružnou platformu, která designérům rozvolní ruce při návrhu exteriéru i interiéru.
V budoucích letech se tedy můžeme dočkat opravdu zajímavých exemplářů. A všech v sériové výrobě. O tom zase svědčí fakt, že si Hyundai předsevzal prodávat do roku 2025 až milion elektromobilů ročně. Velkolepé plány mají podtrhnout i prodeje vodíkových aut, jichž se má prodávat více než půl milionu ročně. Zdá se tedy, že se ze strany korejské automobilky musíme připravit na pořádné ofenzivní tažení.