Pohledný a nejmodernějšími technologiemi našlapaný crossover Hyundai Ioniq 5 teprve doráží na první trhy, a svět už vyhlíží další dva elektrické proroky. Zatímco o středně velkém, výkonném a sportovně laděném sedanu Ioniq 6, vycházejícím z konceptu Prophecy, jsme vás už infomovali, nyní tu máme předběžné, neoficiální údaje (či možná dohady, ale stojí za nimi zasvěcený zdroj) o dalším dílku elektrické stavebnice, z níž by jihokorejský koncern rád postavil globální úspěch. Soudě podle přijetí Ioniqu 5 k němu má skvěle našlápnuto, a chystaný Ioniq 7 by měl k vysokým prodejům ještě přidat pořádné marže. Půjde totiž o velké sedmimístné SUV zatím neznámých parametrů, které by podle nsideevs.com mohlo dostat obří baterii s odhadovaným dojezdem 650–800 km. Ve videu si můžete prohlédnout jeho pravděpodobnou podobu z rukou počítačového grafika.
Hyundai každopádně v reakci na příval předobjednávek Ioniqu 5, jichž jsou prý už desetitisíce, urychlil vývoj sedanu Ioniq 6. Jeho techniku sice již demonstroval zmíněný koncept, avšak výsledné tvary dost možná ještě projdou revizí. Koncept Prophecy totiž zdobí elegantní proudnicové tvary, za něž dokonce získal Red dot award 2020, a to rovnou jako celkový vítěz (best of the best). Jenže zcela odlišný, výrazný styling plný hran, do nějž se oblékl Ioniq 5, se setkal s tak nadšenými reakcemi, že by bylo s podivem, kdyby na to automobilka nezareagovala. Mimochodem je pod ním podepsán 55letý šéfdesignér Luc Donckerwolke, kterého důvěrně známe i u nás. Je totiž autorem tvarů první Škody Fabia a rovněž první novodobé Octavie z roku 1996. Také od Ioniqu 6 se očekává dlouhý dojezd a k tomu ještě špičkové výkony. Zrychlení z klidu na stovku u vrcholné verze mezi třemi a čtyřmi sekundami by bylo zcela v souladu s vysokými ambicemi.
Hyundai investuje desítky miliard eur do vývoje elektrických a elektrifikovaných modelů. V roce 2025 jich bude celkem 44, oba zmíněné Ioniqy v tom počítaje. Ioniq 6 dorazí napřesrok a sedmička v roce 2024. V bilančním roce 2025 plánuje prodávat více než 670 000 bateriových a vodíkových aut ročně a stát se jedním ze tří největších výrobců ekologických automobilů na světě. V Evropě jdou věci ještě rychleji, už v tuto chvíli jsou tu tři čtvrtiny Hyundaiů elektrifikované.