Hyundai společně s dodavateli investuje 153 miliard korun do vodíku

Hyundai společně s dodavateli investuje 153 miliard korun do vodíku
1
  • Investice bude součástí programu „FCEV Vision 2030“
  • Vznikne tak 51 000 pracovních míst
  • Automobilka se chce zaměřit na dodávky systémů palivových článků výrobcům různorodých dopravních prostředků

Koncern Hyundai Motor Group (HMG), jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje zvaný „FCEV Vision 2030“. Koncern HMG tím znovu potvrzuje své úsilí o urychlování vývoje vodíkové společnosti, při němž využívá své globální vedoucí postavení v oblasti technologií palivových článků.

Hyundai Motor Group v souladu se svým plánem zvýší roční kapacitu výroby systémů palivových článků na 700 000 jednotek do roku 2030 a prozkoumá nové podnikatelské příležitosti pro dodávání svých systémů palivových článků světové úrovně ostatním výrobcům dopravních prostředků, od automobilů přes drony a plavidla až po kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky. Očekává se také rychlý nárůst poptávky po systémech palivových článků v odvětvích mimo dopravu, mezi něž patří výroba elektrické energie nebo systémy pro její uchovávání.

Hyundai Motor Group, globální průkopník komerční výroby elektromobilů s palivovými články, činí odvážný krok vpřed s cílem urychlit realizaci vodíkové společnosti,“ řekl Euisun Chung, výkonný místopředseda představenstva společnosti Hyundai Motor Group. „Rozšíříme naše působení za hranice odvětví automobilové dopravy a budeme hrát hlavní roli v přechodu globální společnosti k čisté energii. Přispějeme k tomu, aby se vodík stal ekonomicky smysluplným zdrojem energie. Jsme přesvědčeni o tom, že vodíková energie přesáhne svým významem odvětví dopravy a stane se hlavním strůjcem úspěšného globálního ekonomického vývoje.“

Prvním krokem v realizaci plánu „FCEV Vision 2030“ je rozšíření výroby systémů palivových článků HMG. Tu má na starosti dceřiná společnost Hyundai Mobis Co., která 11. prosince slavnostně položila základní kámen pro výstavbu druhého závodu pro výrobu systémů palivových článků v jihokorejském městě Čchungdžu. Druhý výrobní závod umožní zvýšit společnosti Mobis roční výrobu na 40 000 systémů palivových článků do roku 2022 ze současných 3 000.

Společnost Hyundai Motor, největší výrobce automobilů v rámci koncernu HMG, uvedla na začátku letošního roku na trh model Nexo, druhou generaci komerčně nabízeného vozidla kategorie FCEV, který nahradil oceňovaný model Tucson FCEV, představený v roce 2013. Nexo používá první speciální platformu značky Hyundai pro vozidla s palivovými články, která poskytuje mnoho konstrukčních předností včetně nižší hmotnosti, většího vnitřního prostoru a optimalizovaného uspořádání systému palivových článků.

Podle studie společnosti McKinsey & Company by mohl vodík s vysokou hustotou energie a snadným doplňováním paliva snížit celkové náklady na vlastnictví vozidla o cca 10 procent, a to u všech myslitelných dopravních prostředků včetně kolejových vozidel, plavidel a vysokozdvižných vozíků. Studie také odhaduje, že do roku 2030 se globální poptávka zvýší na cca 5,5 až 6,5 milionu systémů palivových článků.

Diskuze ke článku
_Sam_
Zajímavé je, že u jiných automobilek není slyšet téměř nic o nemalých investicích do ekologičtějších technologií. Určitě to bude mít pozitivní přínos, takže za mě palec nahoru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze