Hyundai, Audi, Mercedes, Kia a Tesla. Jak to mají s tažným zařízením?

2
Hyundai, Audi, Mercedes, Kia a Tesla. Jak to mají s tažným zařízením?
  • Korejské elektrické vozy momentálně nemají v nabídce tažné zařízení
  • Hyundai Kona Electric dostane tažné zařízení až v průběhu příštího roku
  • Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-PACE i auta od Tesly tažné zařízení mají k dispozici

Nabídka elektromobilů už není tak malá, jako tomu bylo ještě pár let zpátky. Prakticky každá druhá automobilka už má elektromobil. A nejde jen o vozy typu Nissan Leaf nebo Volkswagen e-Golf, ale i automobilky jako Audi, Jaguar či Mercedes.

Mercedes-Benz EQC

Spousta lidí však občas potřebuje za auto zapřáhnout vozík nebo třeba přívěs. Ve finále je úplně jedno co: ve zkratce existuje dost zákazníků, kteří potřebují tažné zařízení. S příchodem elektromobilů to však není tak samozřejmé jako v případě spalovacích vozů. Jak to tedy mají jednotlivé elektromobily s tažným zařízením? Podívali jsme se na elektrické vozy Hyundai, Kia, Audi, Mercedes a samozřejmě jsme nevynechali ani Teslu.

Mercedes EQC Audi e-tron Jaguar I-PACE Tesla Model 3 Tesla Model X
1 800 kg 1 800 kg 750 kg 910 2 250 kg

Pokud přemýšlíte nad elektromobilem od korejské automobilky Hyundai a potřebujete využívat tažné zařízení, máte problém. Buď budete muset jít k jiné automobilce, nebo budete muset chvilku počkat. Hyundai Kona Electric tažné zařízení dostane, ale až od modelového roku 2020. V případě Ioniqu si tažné zařízení můžete pořídit pouze do plug-in hybridního a hybridního modelu. Podobná situace je i u druhé korejské automobilky. Kia e-Niro tažné zařízení nemá a podle informací, které máme, není jeho implementace ani v plánu. Pořídit si ho můžete pouze s plug-in hybridním a hybridním Nirem.

Poněkud lepší situace je u Jaguaru I-PACE, kde tažné zařízení nemusíte zadávat do výroby, ale objednat si ho můžete i později. Papírově I-PACE utáhne až 750 kilogramů. Daleko lépe je na tom Mercedesu EQC. Nabízí tažné zařízení za příplatek 29 621 Kč, ale tahat pak můžete až 1 800 kilogramů na brzděném přívěsu. Stejně je na tom Audi e-tron. A jak jsou na tom vozy Tesla? Zdaleka nejlépe je na to tom Model X, který papírově zvládne utáhnout až 2 300 kilogramů. Tažné zařízení je k dispozici i pro Model 3. Nejdostupnější vůz z nabídky Tesly je na tom stále lépe než Jaguar I-PACE, konkrétně o 200 kilogramů. Jen na verzi Performance si oficiálně tažné zařízení nemůžete pořídit. Mít ho můžete i na Tesle Model S, ale slouží pouze pro držáky na kola či lyže, nikoli k tahání těžkých nákladů.