Honda v roce 2022 spustí v Indii službu sdílení akumulátorů pro elektrické taxíky

Honda v roce 2022 spustí v Indii službu sdílení akumulátorů pro elektrické taxíky
Fotografie: Honda
  • Letos v únoru proběhlo předváděcí testování s 30 elektrickými rikšami
  • Honda využije svůj vlastní přenosný a vyměnitelný lithium-iontový akumulátor
  • V Indii je aktuálně na 8 milionů automobilových rikš

Společnost Honda Motor Co., Ltd. před pár dny představila novou službu sdílení akumulátorů pro elektrické tříkolové taxíky v Indii. K jejímu spuštění dojde v první polovině roku 2022 a využity budou nové přenosné a vyměnitelné akumulátory Mobile Power Pack e: (dále jen MPP e:). S pokračujícím hospodářským rozvojem v Indii roste poptávka po energii a v důsledku toho se zhoršuje znečišťování ovzduší. S cílem vyřešit tyto problémy je v celé zemi vyvíjena snaha rozšířit využívání obnovitelné energie a aktivně se zasazovat o elektrifikaci odvětví dopravy, které představuje přibližně 20 % národních emisí skleníkových plynů. V Indii je více než 8 milionů automobilových rikš, jež lidé využívají jako jeden z hlavních prostředků každodenní dopravy. Ve městech jsou tyto rikši poháněny převážně CNG (stlačený zemní plyn) a představují klíčovou výzvu pro elektrifikaci.

Produkty elektrifikované mobility, které jsou v současnosti na trhu k dispozici, čelí třem problémům: krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení a vysoká cena akumulátorů. S cílem přispět k indickému úsilí urychlit elektrifikaci a rozšířit využívání obnovitelné energie bude společnost Honda pracovat na odstranění těchto tří problémů využitím vyměnitelných akumulátorů a jejich sdílením. Za tímto účelem spustí společnost Honda v první polovině roku 2022 službu sdílení akumulátorů MPP e: pro elektrické rikši. S ohledem na tuto novou obchodní příležitost zahájila Honda v Indii v únoru 2021 předváděcí testování s 30 elektrickými rikšami, které najezdily celkem více než 200 000 km. Při testování společnost Honda odhalila problémy, které je třeba řešit, a ověřila životaschopnost tohoto projektu.

Služba sdílení akumulátorů společnosti Honda umožní řidičům rikš zastavit u nejbližší stanice pro výměnu akumulátorů, které se ve městech v současnosti zřizují, a vyměnit akumulátor MPP e: s nízkou zbývající kapacitou za plně nabitý akumulátor. Využití této služby výrazně sníží obavy řidičů z vybití akumulátorů a také riziko ztráty obchodních příležitostí (tedy zákazníků) při čekání na dobití akumulátorů rikš. V rámci zahájení této služby založí společnost Honda místní pobočku v Indii, která bude podnikat v oblasti služeb sdílení akumulátorů. Tato pobočka zřídí řadu stanic Mobile Power Pack Exchanger e: společnosti Honda pro výměnu akumulátorů a bude zajišťovat službu sdílení akumulátorů ve městech. Společnost Honda bude spolupracovat s výrobci elektrických rikš a službu zahájí nejprve ve vybraných městech a poté ji postupně rozšíří do dalších oblastí.

O akumulátoru Mobile Power Pack e: společnosti Honda

Mobile Power Pack e: (MPP e:) společnosti Honda je přenosný a vyměnitelný lithium-iontový akumulátor schopný uchovat velké množství elektřiny, více než 1,3 kWh, tedy více než předchozí verze MPP. Akumulátor MPP e: se také vyznačuje designem tělesa a rukojeti odrážejícím důkladnou snahu o uživatelskou přívětivost a vynikající možnosti manipulace. Honda totiž zohlednila zpětnou vazbu od uživatelů, kterou získala při předváděcím testování. Hlavními přednostmi je univerzálnost, kdy kromě produktů mobility lze akumulátor MPP e: použít jako zdroj energie v široké škále kompatibilních zařízení.

Potěší i dlouhá životnost, kdy aktivní odvádění tepla při nepřetržitém vybíjení zabraňuje poškození baterie vlivem vysokých teplot. Dále je zajištěna dostatečná odolnost proti vodě, vibracím a nárazům v očekávaném běžném provozním prostředí. Honda si v poslední řadě pohrála i s využitím dat. Vestavěná řídicí jednotka zjišťuje podmínky akumulátoru MPP e: a zaznamenává veškeré dění. Tato data se při nabíjení akumulátoru shromažďují prostřednictvím konektoru a poté se využívají v rámci sdílení akumulátoru a mají další sekundární použití. Akumulátor váží 10,3 kg a do plna se nabije za 5 hodin

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze