😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Honda chystá elektrickou ofenzivu. Bohužel ale mimo Evropu

Honda chystá elektrickou ofenzivu. Bohužel ale mimo Evropu
Fotografie: Honda
  • Honda chce do pěti let uvést deset nových elektromobilů
  • V roce 2040 už nebude prodávat žádná auta s lokálními emisemi
  • Evropa v těchto plánech hraje vedlejší roli

Honda dosud elektromobilům příliš nefandila, i když už nějakou dobu prodává pozoruhodnou Hondu e. Ta je však už ze své podstaty okrajovou volbou a žádná mračna, z nichž by měly začít na evropskou půdu pršet čistě elektrická auta s logem H na kapotě (myslíme samozřejmě to svislé, nikoliv doprava nakloněné, které patří Hyundai) se na obzoru zatím nezjevují. Přesto automobilka, vždy dělající věci tak trochu po svém a patřící mezi hrstku těch, kteří intenzivně pracují na vodíkovém pohonu, pomyslnou elektrickou flintu do žita zatím nehodila. Aktuálně představila hned celou paletu elektromobilů, zahrnující dva sériové modely a tři koncepty. Ty by se měly do pěti let začít vyrábět, spolu s dalšími pěti, dosud nespecifikovanými, modely. Celé to má háček – tato strategie se vůbec netýká Evropy ani zbytku světa. Je to program v Číně vyvinutých a tamtéž vyráběných aut pro Čínu.

Honda sice nevyloučila, že je odtamtud bude i exportovat, avšak neuvedla k tomu nic bližšího. Je tedy jasné, jaké jsou její aktuální priority. Své elektrické plány zkrátka spojila s Čínou, kde začala budovat dvě továrny, samozřejmě v režimu joint-venture s tamními automobilkami (jinak to v Číně nelze). A chce tam rozšiřovat prodejní i servisní zázemí. Dokonce oznámila i cíl, od roku 2030 prodávat na tamějším trhu výhradně elektrická či elektrifikovaná auta. Ve stejném roce by měla 40 % jejích globálních prodejů tvořit zcela bezemisní auta na baterie i vodík, o pět let později už 80 % a v roce 2040 už 100 %.

Už tedy známe podobu dvou crossoverů, pojmenovaných e:NS1 a e:NP1. Tato komplikovaná syntaxe má značit e pro elektromobilitu a N jako Next, čili příští generaci. Oba se dostanou na trh zjara příštího roku. První z nich bude produkovat společný podnik Dongfeng Honda ve Wu-chanu, druhý pak GAC Honda v Kantonu. Žádné technické podrobnosti zatím neznáme, od pohledu se však jedná o zcela konvenčně řešené elektromobily a podoba s modelem HR-V je více než očividná. To ovšem neplatí o souběžně představených konceptech, které naopak jakoby měly hrát ve sci-fi filmu, případně jakoby je navrhl tým, který právě dokončil Cybertruck. Nemají ani název, říkají si jen e:N a k tomu SUV Concept, GT Concet a COUPE Concept. Vypadají však po čertech dobře a my si můžeme jen přát, aby Hondě stálo za to uvažovat o vývozu na starý kontinent. Samozřejmě za předpokladu, že si její čínské elektromobily udrží vysokou technickou i technologickou úroveň, na níž jsme u značky zvyklí.

Honda e:N Concept
Příští designové směřování značky by mohlo být velice zajímavé
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze