Honda vyvíjí celou řadu elektromobilů určených pro čínský trh a jeho specifické požadavky. Mezi ně patří zejména velmi výrazný design, důraz na nejmodernější multimediální technologie a tuzemská výroba. Ve spolupráci s automobilkou Dongfeng už zahájila výrobu SUV e:NS1 podobného globálnímu modelu HR-V a nyní chystá celou sérii avantgardně tvarovaných, technicky nekomplikovaných, avšak v mnoha ohledech překvapivých nových modelů pro čínský trh. Těch má být během pěti let plných deset a mají Hondě pomoci splnit záměr neprodávat v roce 2040 už žádná auta produkující lokální emise.
Další na řadě je tedy Honda e:N2 Concept, jehož tvary ve formě designové studie s neprůhlednými okny už se představily koncem loňského roku. Stádium konceptu se představilo na pátém ročníku šanghajského autosalonu China International Import Expo (CIIE). Tento automobil bez jediné křivky na povrchu se svých extrémních hran zjevně nevzdává, což mu pomáhá vyniknout mezi konkurenty. Technické údaje zatím neznáme, kromě těch, které si můžeme odvodit od faktu, že vůz vzniká na dedikované platformě e:N Architecture F. Zato jsme ale spatřili interiér a nestačili se divit. Po Hondě e, která oslnila palubní deskou, na níž je de facto po celé šířce interiéru jeden displej vedle druhého, totiž e:N2 nemá displej žádný a vidět nejsou ani jiná indikační rozhraní. Design interiéru s obdélníkovým volantem tak zůstává zcela čistý.
Záhadu vysvětlují další fotografie se zapnutým zapalováním. Střední část malebně zaoblené palubní desky s dřevěným dekorem se totiž podsvěcuje a mění na kombinaci hlavního a zřejmě i jediného ovládacího i kontrolního prvku. Samozřejmě, že nejde o žádné grafické finesy, avšak potřebné údaje i virtuální tlačítka se zjevně zobrazují s dobrou viditelností. A komu by to přeci jen nestačilo, může se spolehnout na head-up displej. Zatím nevíme, zda toto převratné řešení doputuje až do sériové výroby, ale nemožně to nevypadá a Honda by si připsala další zářez do seznamu technických inovací.