Na výročním shromáždění akcionářů Tesly v texaském Austinu zazněla spousta velice zajímavých informací o současnosti i budoucnosti americké automobilky. Ať už z úst šéfky správní rady Robyn Denholmové či později samotného Elona Muska. Aktuálně má Tesla na kontě za posledních 12 měsíců více než 800 000 automobilů a lze předpokládat, že až do statistik naplno promluví obě nové Gigafactory, tedy Berlín a Texas, statistika za celý rok 2021 zaútočí na milion. Společnost už zaměstnává téměř 100 000 lidí, přesto prý potřebuje růst mnohem rychleji než dosud. Tesla Model 3 se prý stala celosvětově nejprodávanějším prémiovým automobilem. Model Y by ji měl nicméně v produkci od roku 2023 po naběhnutí plné sériové výroby předstihnout.
Poté, co k mikrofonu přistoupil Elon, začal s důležitým oznámením. Sídlo společnosti se stěhuje do Texasu, kam se samotný Musk přestěhoval už před časem. Továrna ve Fremontu bude samozřejmě dále fungovat, ovšem aktuálně už ji svou kapacitou předstihla Gigafactory Šanghaj. Důvody k tomuto důležitému rozhodnutí oficiálně nezazněly, avšak proslýchá se, že Tesla nebyla spokojená s přístupem kalifornských úřadů. Další expanze firmy bude každopádně řízena už z texaského Austinu. Linky ve Fremontu ale prý díky dalším investicím navýší kapacitu o 50 %.
Citlivé téma, tedy náběh tří neustále odsouvaných modelů, bylo vyřízeno rychle. Za viníka dalšího zpoždění byla označena čipová krize, ovšem Cybertruck by se měl dostat do předsériové výroby, která měla původně začít už letos, napřesrok. V roce 2023 pak odstartuje sériová výroba. Ve stejném roce začnou vznikat i tahače Semi a Roadstery. Ovšem zda už půjde o sériovou výrobu, Musk podle insideevs.com neupřesnil. Spíš ještě ne. Ohledně budoucích vozů Musk vyvrátil domněnku, že chystaná levná Tesla se bude jmenovat Model 2, nic bližšího jsme se ale opět nedozvěděli. Zato se prý počítá s příchodem velkoprostorového auta, ať už užitkového či pro přepravu osob.
Baterie 4680 stále vznikají na pilotní lince ve Fremontu s kapacitou cca 10 GWh ročně. Jejich plánovaná výroba v Texasu letos ještě nezačne, ale příští rok už ano, přičemž koncem roku 2022 se rozběhne sériová produkce. Totéž platí i pro Model Y. Tesla plánuje, aby linka na baterie stála u každé Gigafactory. Ohledně lokality pro další Gigafactory zatím není jasno. Napřesrok prý proběhne průzkum vytipovaných lokalit a rozhodnutí padne v roce 2023. Zazněla také pro někoho možná překvapivá informace, že Tesla je otevřená prodeji licencí na své technologie. Naopak ujištění, že Tesla věří ve vysokou důležitost recyklace baterií, asi překvapilo jen málokoho.