Tesla se pochlubila, že dokončila závěrečné testy bateriového článku typu 4680, které ověřily jejich výkon a životnost. A také, že finišuje oživování baterkárny Kato Road v Kalifornii. „Kvalita i zmetkovitost jsou na přijatelných úrovních a nyní pracujeme na vylepšení 10 % výrobních procesů, které podvazují kapacitu celé továrny. I když jsme už značně pokročili, stále nás čeká spousta práce, než dosáhneme na sériovou produkci,“ uvedli zástupci firmy. Podle analýzy společnosti jde vývoj podle plánu a články budou připraveny k použití v Modelu Y, který ještě letos začnou vyrábět právě dokončené továrny Gigafactory Berlin a Gigafactory Texas.
Elon Musk také podle teslarati.com prozradil více o budoucích záměrech s bateriemi. Ty se propříště stanou součástí struktury vozidla, což nejen ušetří poměrně značnou část hmotnosti, ale i zvýší tuhost na obou stranách; v tomto směru bude profitovat jak tuhost karoserie, tak samotné baterie. Články tak budou zamontovány přímo ve schránce, integrované do skeletu. Už mechanická struktura článku z jednodílného odlitku je totiž velice tuhá, což potvrdily interní crashtesty. Sám Elon to okomentoval takto: „Ušetřili jsme více hmotnosti ve zbytku auta než v mechanické struktuře baterie. A jak tedy udělat baterii lehčí? Jednoduše ji odstraníme.“
Tesly Model Y z Texasu i Berlína by je měly dostat už od začátku
„Kvalita i zmetkovitost jsou na přijatelných úrovních a nyní pracujeme na vylepšení 10 % výrobních procesů, které podvazují kapacitu celé továrny. I když jsme už značně pokročili, stále nás čeká spousta práce, než dosáhneme na sériovou produkci,“