Tesla: vývoj článků 4680 je hotov, budeme rozjíždět výrobu

11
Tesla: vývoj článků 4680 je hotov, budeme rozjíždět výrobu
Fotografie: Tesla
  • Články 4680 jsou připravené pro výrobu
  • Tesly Model Y z Texasu i Berlína by je měly dostat už od začátku

Tesla se pochlubila, že dokončila závěrečné testy bateriového článku typu 4680, které ověřily jejich výkon a životnost. A také, že finišuje oživování baterkárny Kato Road v Kalifornii. „Kvalita i zmetkovitost jsou na přijatelných úrovních a nyní pracujeme na vylepšení 10 % výrobních procesů, které podvazují kapacitu celé továrny. I když jsme už značně pokročili, stále nás čeká spousta práce, než dosáhneme na sériovou produkci,“ uvedli zástupci firmy. Podle analýzy společnosti jde vývoj podle plánu a články budou připraveny k použití v Modelu Y, který ještě letos začnou vyrábět právě dokončené továrny Gigafactory Berlin a Gigafactory Texas.

Elon Musk také podle teslarati.com prozradil více o budoucích záměrech s bateriemi. Ty se propříště stanou součástí struktury vozidla, což nejen ušetří poměrně značnou část hmotnosti, ale i zvýší tuhost na obou stranách; v tomto směru bude profitovat jak tuhost karoserie, tak samotné baterie. Články tak budou zamontovány přímo ve schránce, integrované do skeletu. Už mechanická struktura článku z jednodílného odlitku je totiž velice tuhá, což potvrdily interní crashtesty. Sám Elon to okomentoval takto: „Ušetřili jsme více hmotnosti ve zbytku auta než v mechanické struktuře baterie. A jak tedy udělat baterii lehčí? Jednoduše ji odstraníme.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Tyhle dvě věci jaksi nejdou k sobě, nebo ano?

Tesly Model Y z Texasu i Berlína by je měly dostat už od začátku

„Kvalita i zmetkovitost jsou na přijatelných úrovních a nyní pracujeme na vylepšení 10 % výrobních procesů, které podvazují kapacitu celé továrny. I když jsme už značně pokročili, stále nás čeká spousta práce, než dosáhneme na sériovou produkci,“
Radek Skrbek
Radek Skrbek
Škoda že na fotce nejsou článku 4680 :)
Tomáš Eszenyi
Tomáš Eszenyi
A půjdou baterie na konci životnosti vyměnit? Aha, ona je spoučástí karoserie...Takže po osmi letech, nalítaných nějakých 200000 km mohu auto zahodit... Super ekologie... Proč nemůže být box s bateriemi demontovatený a výměnný?... Pak by elektroauta měli smysl... Jinak je to pořád jen jednorázová hračka...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze