Honda Jazz e:HEV a její chytré technologie
test

Honda Jazz e:HEV a její chytré technologie

Zaostřeno na aplikaci MyHonda+

Možnosti komplexnějšího propojení vozidla se smartphonem a potažmo i chytrou domácností mohou hrát v budoucnu zásadní roli. Výrobci proto přichází s nejrůznějšími aplikacemi a způsoby vzdálené kontroly nad vozem i jeho funkcemi. Jak se v tomto ohledu povedla aplikace MyHonda+ a co všechno vlastně umí? To prozradím na řádcích níže.

Japonští výrobci aut nezřídka čelí obvinění z toho, že jsou ve svém přístupu k modernizací infotainmentu a možnostem propojení automobilů s telefonem poměrně konzervativní a nepřichází s novinkami tak často jako konkurence. Tento dojem jsem však rozhodně nenabyl z nejnovější Hondy Jazz e:HEV. Ta je zajímavá jak pohonem, na nějž se důkladně zaměřil kolega v klasickém testu, tak možnostmi propojení vozidla s telefonem.

Technické parametry Honda Jazz (2020) Executive

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, 1 300 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon80 kW, 109 koní, točivý moment: 253 Nm
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od569 900 Kč

Jedna aplikace, několik balíčků

Aplikace MyHonda+ je volně dostupná pro iOS i Android a je určena pro elektromobil Honda e a testovanou Hondu Jazz. Průběh spárování je přitom vcelku standardní a vyžaduje, abyste měli po ruce VIN kód a také přístup k infotainmentu, skrze který obdržíte potvrzovací kód pro autentizaci. Jakmile je vůz s vozidlem spárovaný, nabídnou se tři balíčky různých funkcí – Osobní asistent Honda, Bezpečnost a cestování a Základní konektivita. První zmíněný balíček jsem během používání vozu bohužel neměl příležitost otestovat, zbylé dva však ano. Aktivaci balíčků pár minut trvá, na rozdíl od aplikace myPeugeot však není potřeba, abyste k plnému propojení nejprve ujeli určitý počet kilometrů.

Balíček Bezpečnost a cestování dává uživatelům v prvé řadě možnost vytvoření zón, v nichž má vozidlo dovoleno se pohybovat, což je praktické například, pokud vůz půjčíte dětem, které mají chvíli řidičský průkaze, a chcete si pojistit, že se nevydají na delší trasy. Zároveň si však můžete do vozu předem poslat cílovou destinaci, do které vás následně navede navigace, nebo si zobrazit historii jízd. Přehled jednotlivých jízd je přitom velmi pěkně a podrobně zpracován, neboť zde získáte údaje nejen o místě, odkud jste vyjeli či adresu finální destinace, ale rovněž informace o průměrné i maximální rychlosti či průměrné spotřebě paliva. Osobně se mi líbí také praktický ukazatel spotřeby paliva za cestu v absolutních hodnotách, pomocí něhož můžete získat dobrou představu o tom, kolik vás jednotlivé pojížďky stojí z hlediska spotřeby PHM. Další praktickou funkcí je možnost jízdy vyexportovat ve formátu .csv a dále s nimi pracovat například v Excelu. Stejný balíček uživateli dává přístup k digitální asistenční službě, skrze níž může výrobce zjistit vaši přesnou polohu a poslat k vám mechanika či odtah v případě, že je to nutné.

Balíček služeb Cena
Základní konektivita Aktivační poplatek 995 Kč (první aktivace zdarma)
Bezpečnost a cestování 780 Kč za rok (první rok zdarma)
Palubní Wi-Fi hotspot V závislosti na tarifu operátora
Osobní asistent Honda 1 250 Kč za rok

Druhým důležitým balíčkem je Základní konektivita, která vám umožní na dálku ovládat základní funkce vozu, jako je zabezpečení, takže můžete zjistit, jestli nemáte otevřená dveře/okna, zda máte zamknuto/odemknuto nebo se podívat na zbývající dojezd vozu. Možnost vzdáleného nastartování a například vychlazení interiéru však bohužel schází. To je možné prozatím pouze u elektrické Hondy e.

Menu infotainmentu je přehledně rozděleno do líbivých dlaždic. Systém je svižný a hlavní displej doplňuje částečně digitální přístrojová kaplička. Samozřejmostí je i podpora Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátová nabíječka však bohužel schází.

Aplikace samotná je pak zpracována přehledně a všechny prvky jsou tam, kde mají být. Stejně tak jsem se nesetkal s tím, že by aplikace jakkoliv zamrzla nebo nezpracovala můj požadavek na vzdálené ovládání vozu, jehož vykonání zabere pouze několik málo sekund. Líbí se mi také možnost přiřadit přístup k aplikaci i jiným uživatelům (zadáním jejich e-mailu), takže může stejný účet využívat několik členů domácnosti.

Zhodnocení

Aplikace MyHonda+ plní funkci prodloužené ruky telefonu/vozidla dobře. Během používání se nestalo, že by něco nefungovalo tak, jak má a pochválit musím i detailní přehled o jednotlivých jízdách s možností exportu do formátu .csv. U testované Hondy Jazz bohužel není možné vůz na dálku vyhřát/vychladit, a pokud o tuto možnost stojíte, musíte si (alespoň v současnosti) pořídit elektrickou Hondu e.

Foto: Ioannis Papadopoulos, fdrive.cz

honda-jazz-2020
Klady
  • přehledná mobilní aplikace s praktickými ukazateli
  • svižná odezva infotainmentu
  • možnost exportu dat
Zápory
  • chybějící bezdrátové nabíjení smartphonu
  • absence vzdáleného vyhřívání/chlazení
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze