Po Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově se jela Green Rallye Tatry. Ta startovala v Popradu, trasa vedla v okolí Popradu a vyrazilo tam několik českých posádek. Tato soutěž není součástí světového poháru FIA e-Rally, ale je zajímavá tím, že není jen o pravidelnosti, ale na posádky čekaly i jiné disciplíny. A některé RS, tedy zkoušky pravidelnosti, se jely na uzavřených tratích.
První RS byla v pohodě, pouze si některé posádky nevšimly průjezdní kontroly, která byla řešena fotobuňkou. RS2 pak byla jednou z těch na uzavřené trati, bylo tam dost retardérů, mezi kterými bylo nutné kličkovat a u některých posádek došlo i na smyky, takže si to zejména řidiči užili. Po přestávce v Popradu následovala RS3 v běžném provozu a RS4 na uzavřené trati a opět se spoustou retardérů. Následovala RSP v běžném provozu a byla specifická tím, že na 19 kilometrů byla předepsaná jedna průměrná rychlost a byly pouze dvě pozice v itineráři, takže nebylo čeho se chytit a případně dokalibrovat měřicí zařízení. Později byla i reklamovaná některými posádkami (údajně byla špatně změřená), pořadatelé ji nejprve v průběžných výsledcích nezobrazili, ale v konečné klasifikaci s ní opět počítali.
Další RS, které byly první den v plánu, byly zrušeny, takže soutěžící na Green Rallye měli do večera volno. Na rozdíl od Czech New Energies Rallye přes noc auta nebyla v parc-fermé, soutěžící s nimi tedy mohli volně jezdit. Druhý den následovala RS8 v běžném provozu a po ní RS9 na uzavřené trati, kde se opět řidiči vyřádili mezi retardéry. Po kilometru od konce této RS byla časová kontrola, takže nebyla šance dohnat ztrátu, kterou některé posádky nabraly ve frontě na start RS. Následovala přejezdová etapa, během které musely posádky najít 12 tabulek s čísly a ta čísla zapsat do kolonek ve výkazu.
Pak následovala RS10 na uzavřené trat. Jelikož se jela těsně před startem ostrých závodních speciálů, byli tam už fanoušci. Ti ale byli povětšinou zklamaní pomalejším průjezdem vozů, které navíc nevydávají téměř žádný zvuk. Poté se jela jízda zručnosti, což byl v podstatě slalom na co nejlepší čas. Není překvapením, že tam vyhráli manželé Hunčovští se Škodou Citigo-e iV, které slalom opravdu svědčí a Ondra slalom umí výborně. Posledním měřeným úsekem byla RS11, která končila v Tatranské Lomnici. Tam se posádky naobědvaly a následoval už neměřený přejezd zpět do Popradu.
Posádky si pochvalovaly přístup pořadatelů a přátelskou atmosféru celé soutěže, díky které to byl příjemný zážitek i pro posádky, které jely poprvé a sbíraly zkušenosti. Na prvních třech místech mezi elektromobily i absolutně se umístily české posádky. Vyhrála posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Kia e-Niro, která zvítězila i v Krumlově. Za ní se umístila dvojice Ondřej Hunčovský + Tereza Hunčovská s vozem Škoda Citigo-e iV a třetí byli Lukáš Hataš – Tereza Němcová s Teslou Model X. V kategorii hybridů pak soutěžily jen slovenské posádky a vyhrál Lexus RX Hybrid před Lexusem NX 300 Hybrid a Toyotou RAV4 Hybrid. Tuto kategorii tedy opanovaly vozy Toyota a její luxusní odnože Lexus.
Kia e-Niro
Technické parametry Kia e-Niro 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 375 × 1 805 × 1 560 mm, 1 812 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm / 3 600 ot/min |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 455 km |
Cena od | 1 199 980 Kč |