Modrý ovál si okolo sebe v USA tvoří docela slušnou auru elektromobility a nabízí několik hybridních modelů. Momentálně je Ford v Americe nejprodávanější značkou plug-in hybridů a druhou nejprodávanější v segmentu elektrifikovaných automobilů celkově. Naštěstí v celém elektrickém kolotoči Ford vidí smysl a rozhodl se své dílo dotáhnout do konce. Do pěti let totiž uvede 13 elektrifikovaných modelů napříč všemi kategoriemi. Ford staví své zkušenosti na poli hybridů na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním hybridním taxi na světě. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 tisíc kilometrů, a to s původními bateriemi.
Elektrifikaci se nevyhne ani Ford F-150, dříve nejprodávanější vůz na světě. Ten se od roku 2020 bude prodávat v Severní Americe a na Středním východě. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny. Dalším překvapením je Ford Mustang. I americká ikona dostane hybridní verzi. Ta nabídne výkon na úrovni motoru V8, ale s ještě vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Určitě jde o mnohem elegantnější řešení než dieselový šestiválec, o kterém se svého času také hovořilo. Vůz bude na trh uveden v roce 2020 nejprve v Severní Americe a poté se rozšíří i do našich krajin. Pro pracanty bude k dispozici Ford Transit Custom Plug-in Hybrid, který potrápí elektrický Nissan e-NV200. V Evropě bude v prodeji od roku 2019 a umožní minimalizovat provozní náklady především v centrech měst.
„Stále více zákazníků po celém světě se zajímá o elektrifikované automobily a Ford je odhodlaný stát se lídrem v šíři nabídky elektrifikovaných modelů, služeb a řešení zvyšujících kvalitu života,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Investice Fordu a rozšiřování aktivit v této oblasti vycházejí z našeho přesvědčení, že nabídka elektrifikovaných automobilů bude do patnácti let v celosvětovém měřítku širší než nabídka vozů poháněných běžnými spalovacími motory,“ dodal Fields.
Nejvíce nás ale potěšilo plně elektrické malé SUV s plánovaným zahájením prodeje v roce 2020. To se bude prodávat v Severní Americe, Asii i u nás v Evropě. Dojezd na jedno nabití by měl činit více než 480 km a může tak v klidu bojovat s Jaguarem I-Pace nebo Mercedesem EQ. Na rok 2021 se pak plánuje velkosériově vyráběný autonomní vůz určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb, zpočátku opět v Severní Americe.
Automobilka tvrdí, že naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů. Strach z dojezdu elektromobilů a nemožnosti nabíjet stále klesá. A my samozřejmě doufáme, že se tento trend uchytí i u nás.
Zdroj: tisková zpráva