Protože se stal velký pick-up Ford F-150 Lightning obrovským šlágrem ještě před zahájením prodeje, očekávání dalších elektrických novinek s modrým oválem je o to vyšší. Ostatně k naplnění závazku prodávat v roce 2030 40 % všech aut s ryze bateriovým pohonem sebou bude muset americký koncern pohnout. A především na domácím trhu, kde se stále láme největší krajíc chleba a právě nyní se překresluje trh.
Cesta podle electrek.co logicky povede přes další velké modely a pick-upy, ovšem ne tak velké, jako obří F-150 Lightning. Ostatně pod ním ještě zbývá dost tržních kategorií sice s nižšími maržemi, avšak s dostatečným prostorem pro velkoobjemovou produkci a prodeje. Už před měsícem potvrdil Mike Levine, severoamerický šéf produktové komunikace, přípravu elektrického Exploreru na příští rok, avšak tím to samozřejmě nekončí. Další spekulace Levine otevřel už na dotyčné tiskové konferenci, kde ukázal siluetu budoucího elektrického pick-upu, citelně menšího proti F-150. A dnes se oficiálně představil Ford Maverick, hybridní pick-up (bez nabíjení), na americké poměry vysloveně kapesních rozměrů (s délkou jen 5 072 mm je dokonce kratší než Ranger), který se začne prodávat na podzim.
Samonosný pick-up má fullhybridní pohon; jako vůbec první vůz v Americe. Uložený je napříč a standardně pohání pouze přední kola. K mání jsou dvě pohonné jednotky; první roztáčí atmosférický čtyřválec 2.5 se systémovým výkonem 191 k (140 kW)/211 Nm, pohánějící přes variátor přední kola a dosahující na tamější poměry skvělé normované spotřeby 7,1 l/100 km (podle americké normy EPA) a dojezdu 805 km. Na korbě, velké tak akorát pro běžnou čtyřkolku, uveze 680 kg a navíc utáhne devítisetkilový přívěs. Tedy dost pro dva vodní skútry, nebo rozkládací stan. Pokud se s tím spokojíte, zaplatíte 19 995 USD bez poplatků. Pokud by vám to nestačilo, můžete povýšit na přeplňovaný dvoulitr EcoBoost. S ním dostanete plnohodnotný planetový automat s osmi rychlostmi, 250 koní (184 kW) a především mnohem údernějších 377 Nm. A za příplatek můžete získat nejen pohon 4×4, ale i sadu na tahání 1800kg přívěsu. Tedy dost například pro velký karavan. Z dalšího příslušenství jsou k mání dvě elektrické zásuvky (v USA samozřejmě na 110 V), standardní systém FordPass, umožňující mj. ovládání vozu na dálku včetně startování a vypínání motoru, sada moderních jízdních asistentů a multimédia také pro zadní sedadla.
Zda bude právě Maverick dalším pánem na plnou elektrifikaci, Levine nepotvrdil ani nevyvrátil. Je však jasné, že půjde o menší z chystaných pick-upů a vznikne na nové EV platformě, určené široké škále menších modelů. A vzhledem k tomu, že nic podobného žádný konkurent zatím oficiálně nechystá, mohl by Ford vypálit americké konkurenci rybník. Budeme jeho aktivity nadále sledovat.