Fiat Panda v roce 2024 přijde jako elektromobil, potvrdil šéf automobilky

Fiat Panda v roce 2024 přijde jako elektromobil, potvrdil šéf automobilky
Fotografie: Fiat
  • Premiéra by se měla odehrát 11. červenec 2024
  • Očekává se délka kolem čtyř metrů a využití platformy CMP
  • Panda má uspokojit globální trhy, očekává se tak elektrický a i spalovací pohon

Dlouho očekávaný obnovený Fiat Panda přijde příští rok jako crossover, který bude mít za úkol postavit se například Dacii Sandero, jak pro Autocar potvrdil šéf automobilky Olivier Francois.


Naznačil, že datem „velmi speciálního odhalení“ bude 11. červenec 2024, což připadá na 125. výročí Fiatu. Francouz uvedl, že vůz se bude inspirovat konceptem Centoventi z ženevského autosalonu 2019, který předznamenal právě futuristický vzhled Pandy.

Koncept Centoventi: délka 3,60 metru se podobá aktuální Pandě, tvary zase vzpomínají na tu původní z počátku 80. let

Máme prostor pro výrobu dalšího vozu spíše v 'základní' kategorii. Je jasné, že v naší nabídce je místo pro další produkt,“ řekl Olivier Francois s úsměvem. Vůz by měl mít na délku kolem čtyř metrů a využívat jednoduchý, chytrý přístup. „Vůz, který uvidíte příští rok, bude cool, populární a cenově dostupný,“ dodal Francois.

Neočekává se, že by Panda s elektrickým pohonem přišla s cenou nižší, než je základní cena modelu 500e, která v tuzemsku činí 630 tisíc korun. Francois také poznamenal, že vůz bude muset uspokojit globální trhy, jako je Latinská Amerika a také Blízký východ + Asie.

Koncept Centoventi: v interiéru lze téměř vše zaměnit, vyjmout či nahradit něčím jinak barevným

Panda by měla přijet na platformě CMP jako Jeep Avenger a 600e vzhledem k tomu, že může být vybavena elektrickým i spalovacím pohonem. „Potřebujeme něco, co stoprocentně následuje evropský vkus, ale skutečně může být globální,“ řekl Francois a dodal „Právě proto jsem řekl, že může existovat prostor pro něco jiného než model 600, který je velmi, velmi evropský.

Některé části konceptu se do výroby nedostanou, jak potvrdil Francois pro Autocar, například vyměnitelné baterie, které jsme nedávno otestovali u značky Nio. Velikost a pozici vozu naznačil v únoru také šéf mateřské společnosti Fiatu, Carlos Tavares ze Stellantisu, když novinářům řekl: „Bude to velký návrat do segmentu B a crossoverů. Vracíme se do nejvýznamnějších segmentů. Nyní máme pouze Fiat 500X. Mým cílem je mít tři takové vozy.“ Po modelech 600 a 500X by trojici měla uzavřít právě Panda.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze